Elektromos robottaxikban látja a jövőt a Volvo és a Waymo

Elektromos robottaxikban látja a jövőt a Volvo és a Waymo

Elektromos robottaxikban látja a jövőt a Volvo és a Waymo

autó

2 perc

Az együttműködés célja a közösségi autómegosztó szolgáltatások újabb szintre emelése.

A Google-projektből kinőtt, kaliforniai Waymo fejlesztését a legjobbak között tartják számon, a többi között a Fiat Chrysler, a Nissan-Renault és a Jaguar Land Rover is ezt használja. A mostani megállapodás a svéd autógyártó két leánycégét, a Polestar-t és a kínai Lynk & Co-t is érinti.

A teljesen önvezető autók az eddigieknél lényegesen nagyobb mértékben növelhetik meg az utak biztonságát, és forradalmasítják azt, ahogy az emberek élnek, dolgoznak és utaznak – véli Henrik Green, a Volvo műszaki igazgatója. A cégek azt hangsúlyozzák, az egész világra kiterjedő partnerség révén új és izgalmas üzleti lehetőségek nyílnak meg. A Waymo Drivert egy új, mobilitás-fókuszú, e-autós platformba integrálják és autómegosztó szolgáltatások során használják majd.

A sofőr nélküli közösségi szolgáltatást legfeljebb négyes szintű autonómiával (Level 4) tervezik. Ez azt jelentené, hogy a gépkocsik az extrém időjárási körülményektől vagy bizonyos útviszonyoktól, területektől eltekintve emberi sofőr nélkül közlekedhetnek. A legmagasabb szintű, 5-ös autonómia (L5) esetében viszont már a különösen bonyolult városi közlekedéshez sem lenne szükség sofőrre.

Adam Frost, az Alphabet tulajdonolta vállalat autóipari igazgatója szerint a sofőr nélküli vezetés az utakat biztonságosabbá, a teherszállítást pedig hozzáférhetőbbé és környezetbarátabbá teszi.

A Waymo kínálta mesterséges intelligencia (AI) és szoftveres tudás, illetve a Volvo autógyártási tapasztalatának ötvözése a két vállalat elképzelés szerint jó lehetőség arra, hogy az autonóm járművek megjelenhessenek az utakon. Hasonló együttműködések világszerte láthatók az autóipari és technológiai cégek között.

A svéd gyártó évekkel ezelőtt a szintén önvezető technológiát kínáló Uberrel is megállapodott, de az együttműködés megtorpant, amikor egy Uber-tesztautó 2017-ben halálos balesetet okozott. A közös munka azonban nem szakadt meg, és tavaly együtt jelentették be, hogy 2020-tól a közutakon tesztelik a Volvo XC90 SUV sofőr nélküli változatát.