Az Amazon minden autóba beültetné Alexát

Kapcsolódó cikkek

Az Amazon minden autóba beültetné Alexát

Az Amazon minden autóba beültetné Alexát

autó

2 perc

A virtuális asszisztens integrálásával az okosotthonhoz történő csatlakozást segítenék elő.

Az Alexa jelenleg is kompatibilis számos „harmadik féltől” származó autóipari fejlesztésekkel. Legyen szó GPS alapú navigációs készülékekről, fedélzeti kamerákról, headsetekről vagy fejhallgatókról. A tavaly ősszel bemutatott, de forgalomba egyelőre nem került Amazon Echo Auto pedig az Alexa okostelefonos alkalmazáshoz történő csatlakozás révén teljes körű Alexa funkcionalitást ígér.

Az Amazon autós terjeszkedése érdekében külön csoport alakult Amazon Alexa Automotive néven. Úgy tűnik, a siker kulcsa a többi közt a beágyazott autóipari szoftverrendszerek fejlesztésében rejlik.

A vállalat 2016-ban kezdett el együttműködni az autógyártókkal. Ned Curic, az Alex Alexa Automotive alelnöke elmondta, elsősorban a luxus márkákra fókuszálnak. Ennek oka, hogy a prémium kategóriás gépjárművek esetén nagyobb valószínűséggel történt meg az OTA (over-the-air) frissítés, így ezek illeszkednek a leginkább az Amazon meglehetősen gyakori szoftverfrissítéseihez. A partnerek között olyan nevek találhatók, mint az Audi és a BMW csoport, beleértve a BMW Mini márkát is.

Egymással kommunikáló otthonok és autók

Az Audi szóvivője, Amelia Fine-Morrison kiemelte, hogy Alexa először az Audi új E-tron tisztán elektromos-meghajtású crossover gépjárművénél jelent meg. A következő darab az újratervezett Q3 lesz, ahol a digitális asszisztens a fedélzeten (esetleg a műszerfalon) tűnik majd fel.

A BMW digitális szolgáltatásokért és üzleti modellezésért felelős alelnöke, Dieter May pedig úgy nyilatkozott, feltett szándékuk, hogy „zökkenőmentes élményt” nyújtsanak a BMW tulajdonosoknak azok „digitális életmódjához”. Azaz, hogy összekapcsolják otthonaikat és járműveiket – ehhez pedig jó ösztönzést jelenthet az Amazon és a Alexa partnerség.

Habár az okosautók és az okosotthonok közötti együttműködés még korai fázisban van, az jól látszik, hogy az Amazon turbó üzemmódba kapcsolt. Így a piaci szereplőknek nem árt már most elkezdeniük foglalkozni a témával, ha akarnak egy „szeletet a tortából”.

Forrás: