A jövőből hozott autót a Mercedes

Kapcsolódó cikkek

A jövőből hozott autót a Mercedes

A jövőből hozott autót a Mercedes

autó

4 perc

A német autógyártó nemcsak elképzelte a közlekedés jövőjét, hanem egy vadonatúj prototípus formájában meg is mutatta, hogyan nézhetnek ki az autók bő egy évtized múlva.

A tech-világ csúcsrendezvényének számító Consumer Electronics Show-n (fogyasztói elektronikai vásáron) minden évben az autógyártók is ismertetik futurisztikus elképzeléseiket a jövő járműveivel kapcsolatban. A Mercedes már szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon bemutatta a Smart Vision EQ-t, de múlt héten Las Vegasba is elvitte a prototípust, hogy demonstrálja, szerintük hogyan közlekedünk majd 2030 környékén.

Guruló okostelefon

A gyártók elképzelése szerint addigra megvalósul majd az ötös szintű, azaz teljes autonómia, a meghajtás pedig teljes egészében elektronikussá válik. A következő évtizedekben az is divatjamúlttá válik majd szerintük, hogy bárki saját autóval rendelkezzen: a futurisztikus jármű valószínűleg egy szolgáltató tulajdonában áll majd, és az ingázók egyfajta taxiszolgáltatásként használják majd.

Ennek ellenére az utazás élménye ugyanolyan személyre szabott maradhat, mint manapság, amikor mindenki a saját autójába ül. A különbség az lesz, hogy a felhasználó online profilokat hozhatnak létre, melyben rögzíthetik, hogy miként szeretik az ülésüket beállítani, vagy épp hogy mi jelenjen meg a gépkocsi hatalmas képernyőin. A várakozásaik szerint nagy méretű monitor kerül majd a jármű legelejére (mely a járókelőkkel tudatja, hogy mikor kelhetnek át a zebrán például), de a műszerfalon is jóval nagyobb kijelző lesz.

Egyelőre marad a távirányítás

2018-ban természetesen még nem tartunk ott, hogy egy ilyen kis autó teljesen önállóan navigáljon, vagy futurisztikus érintőképernyő legyen a műszerfal nagy részén. A próbaút lehetőségével a The Verge újságírója is élt, és azt tapasztalta, hogy meglepően lassú tempóban haladtak a híres Las Vegas-i sugárúton.

Az önvezető technológia helyett egy másik autóból, távirányítással vezérelte egy mérnök a prototípust a teljesen lezárt, egyenes szakaszon. Ám az újságíró szerint így is hatásos volt az élmény, hiszen a kocsi hátuljától az elejéig, a motorház tetején keresztülnyúló ablakon keresztül mintha az egész Las Vegas-i éjszaka eléjük tárult volna.

Kérdéses, hogy a jövő felhasználói mennyire szeretnék majd az autó nagy kijelzőjén követni a közösségi profiljukat, vagy hogy milyen élmény filmet nézni egy ennyire nyújtott képernyőn. Az viszont mindenképpen reális jövőképnek tűnhet, hogy a gépkocsik kiegészítik az okostelefonokat, esetleg bizonyos esetekben hasonló funkciókat is nyújtanak.

Ugyanakkor lehetséges, hogy egy évtized múlva úgy tekintünk vissza majd erre a projektre, mint ahogy most nézzük az ötvenes években elképzelt rakéta alakú autókat, amelyek csak tervek maradtak.

Forrás: CAR magazine