Hogyan jutottunk el a mai online fizetési módokhoz?

Kapcsolódó cikkek

Hogyan jutottunk el a mai online fizetési módokhoz?

Hogyan jutottunk el a mai online fizetési módokhoz?

Üzleti Hírek

2 perc

Az online fizetések és az e-kereskedelem népszerűsége az elmúlt években ugrásszerűen megnövekedett. Eddig is növekvő tendenciát mutattak, pláne az internet folyamatos terjedésével, de a pandémia erre csak “rátett egy lapáttal”. A történet azonban már sokkal korábban kezdődött.

Mikor jelent meg az online fizetés?

Sok időnek el kellett telnie ahhoz, hogy eljussunk oda, amit a BizPay kínál a Wordline szolgáltatásai segítségével. Az 1990-es évek elején kezdett elterjedni az online fizetés, ami egyidőben jelent meg az e-kereskedelemmel. Akkoriban még nagyon kevés cég kínált egyáltalán online fizetési lehetőséget és szolgáltatásokat. Igazi úttörőnek számított a VISA, a First Data Corporation és a CyberCash is. Ez a néhány vállalat fektette le az alapjait annak, ami ma már nyüzsgő iparágnak számít.

Több nagyobb kihívással is szembesülni kellett a kezdeti időszakban. Ezek közül az egyik legnagyobb az volt, hogy nagyon sok csalással találkoztak. Az online fizetés még viszonylag újdonságnak számított ebben az időszakban, így nem sok módszer létezett arra, hogy a csalásokat észleljék vagy egyáltalán megelőzzék. Sok online vállalkozás sok pénzt veszített az elején a csalók és visszaterhelések miatt.

Kifinomultabb csalásellenes intézkedések kidolgozására volt szükség, mint amilyen az AVS (címellenőrző rendszer), valamint a CVV (kártyaellenőrzési érték). Amit ma már alapvető funkciónak gondolunk, azokat bő 20-25 évvel ezelőtt mind ki kellett dolgozni. Ahány cég, legalább annyi módszerrel próbálkoztak. Idővel, ahogy elkezdett terjedni az online fizetés, a vásárlói szokások, igények monitorozásával tovább tudták finomítani az egész szolgáltatást, így eljutottunk a mai, modern online fizetés korszakába.

Ma már több lehetőség közül lehet válogatni

A hagyományos kártyafeldolgozók, mint a Mastercard és a Visa mellett elérhetőek újabb belépők szolgáltatásai is, mint amilyen a PayPal vagy a Square. Ennek megvan az előnye és a hátránya is. Mivel rengeteg lehetőség van, garantáltan meg fogjuk azt találni, ami a legjobban illeszkedik az igényeinkhez. Azonban nagyon egyszerű eltévedni közöttük, ami még nehezebbé teszi a választást. Az elektronikus pénzforgalom hatalmasra nőtt Magyarországon is, a globális tendencia pedig még nagyobb arányokat mutat.

Mit mutat a jövő?

Pontosan megjósolni lehetetlen, de az biztos, hogy az eddigi és jelenlegi tendenciák alapján az online fizetés, az e-kereskedelem még gyorsabb, hatékonyabb és megbízhatóbb lesz a jövőben. Új technológiák fognak kifejlődni és új szereplők is felbukkannak majd a piacon. A kereskedőknek a folyamatos változással pedig lépést kell tartani, hogy egyáltalán versenyképesek maradjanak. Aki kimarad, az egyértelműen le fog maradni. Ezért is fontos, hogy rendszeresen felülvizsgálja minden kereskedő azt, hogy jelenleg milyen online fizetési szolgáltatást használ.