ERP rendszer a vállalati siker érdekében

Kapcsolódó cikkek

ERP rendszer a vállalati siker érdekében

ERP rendszer a vállalati siker érdekében

Üzleti Hírek

2 perc

Az Enterprise Resource Planning (ERP) nem más, mint egy innovatív vállalatirányítási rendszer. Ha még nem használunk ilyen jellegű ügyviteli technológiát, akkor érdemes kipróbálni, mert sokat javíthat hatékonyságunkon. Általános, vállalati szinten, a belső folyamatokat érintően, illetve az üzleti döntések tekintetében is támogatja a működést.

Sokféle ügyviteli rendszer közül választhatunk, ezért fontos, hogy a cégünk speciális igényei mentén döntsünk a megfelelő mellett. Egyik ilyen lehet a logzi erp rendszer, ami amellett, hogy rugalmas, még skálázható is, és többféle funkcióval segíti a munkafolyamatokat.

Miben támogat egy ERP rendszer?

Bármelyik vállalatirányítási rendszer mellett is döntünk, előtte mindenképp mérjük fel a lehetőségeket! Vizsgáljuk meg, miért jó, hogy ily módon is támogatjuk az ügyvitelünket. A hatékonyságról már szó esett, de nézzük a többi előnyt is:

  • Automatizálja a munkafolyamatokat, egységesen kezeli az adatokat, ezáltal a hibázás lehetősége is minimalizálódik, az átláthatóság pedig javul.
  • Felgyorsulnak a döntéshozatali folyamatok.
  • Rugalmasabb lesz a munkavégzés.
  • Segíti a kockázatok felmérését, kezelését, támogatja a jogszabályi megfelelőséget.
  • Az ügyfélkapcsolatok minősége is sokkal jobb lesz, ami a vállalati fejlődést is előmozdítja.
  • Ha skálázható egy ERP, akkor a növekvő és változó üzleti igényekhez tudjuk igazítani. 

Mitől lesz hatékony a munkavégzés?

Ha a Logzinál maradunk, látni fogjuk, hogy az ERP rendszer 87 modult tartalmaz. Vagyis kezeli a törzsadatokat, a készletet, támogatja az értékesítést, beszerezést és szállítást éppúgy, mint a pénzügyi munkafolyamatokat. Emellett a vállalati integráció kiépítésben és a rendszerbeállításokban is segítségükre lehet.

Hogyan vezessük be a vállalatirányítási rendszert?

Miután kiválasztottuk a megfelelő ügyviteli rendszert, tervezzük meg lépésről lépésre a bevezetését! Ennek részét kell, hogy képezze az adatmigráció, a rendszerintegráció, valamint a felhasználók képzése is. Természetesen folyamatos tesztelésre is szükség van, így láthatjuk majd, hogy hol kell módosítani az egyes folyamatokon.

Szinte biztos, hogy lesznek olyan munkatársak, akik ellenzik egy ilyen technológia bevezetését, mert tartanak az újtól, az általa nyújtott lehetőségektől. Ezért a belső kommunikációnak rendkívül fontos szerepe van. El kell érni, hogy kollégák saját maguk is megtapasztalják az előnyöket. Olyan képzési stratégiát kell kialakítani, amiben az interakció kulcsszerepet tölt be. A gyakorlati oldal fogja ugyanis meggyőzni a felhasználókat a pozitívumokról. Amikor a bevezetést tervezzük, ne feledkezzünk meg a rendszer karbantartásának és folyamatos fejlesztésének fontosságáról sem!

Egy vállalatirányítási rendszer bevezetése nem csupán egy technológiai fejlesztés egy cég életében, hanem annál sokkal több. Valójában egy stratégiai döntés, hiszen hosszú távon meghatározza a fejlődést, a vállalat sikerességét.