Új versenyző a virtuális valóság piacán

Új versenyző a virtuális valóság piacán

Új versenyző a virtuális valóság piacán

szórakozás

2 perc

Miközben a virtuális valóság világa még mindig egy kevéssé definiált piaci csatatérnek számít, a vetélytársak egyértelmű küzdelmet látnak a konzolok és a számítógépek pártolói között.

A játékfejlesztéssel foglalkozó Starbreeze megvásárolta 7,75 milliárd dollárért a sokéves tapasztalattal rendelkező híres VR-stúdiót, a Nozont, és a maga részéről egy csúcstechnológiás headset mellett rakta le a voksát. Az eszközt viszont meglepő fordulatként nem otthoni felhasználásra, hanem kifejezetten a professzionális felhasználói környezetek, vidámparkok vagy IMAX mozik részére kínálják majd a későbbiekben.

Lenyűgöző látvány: virtuális valóság a marketingbenA Nozon már 1998 óta foglalkozik különböző háromdimenziós animációkkal, és mozifilmet megközelítő minőségű munkájuknak köszönhetően szakmai körökben jól ismert, több díjat elnyert vállalattá fejlődött, melynek védjegyévé váltak a különleges művészi megoldások is. Hogy a csapat milyen komolyan veszi az élethű hatások létrehozását, jól mutatja, hogy egyedi fejlesztésű PresenZ névre keresztelt parallax headsetjük fejlesztése közben az IMAX-szel is folytattak közös munkát.

A Starbreeze befektetésnek kulcsszereplője volt a PresenZ, amely hardveresen is lehetővé teszi az animációk még élethűbb ábrázolását, ezáltal hozzásegíti viselőjét, hogy teljesen belemerüljön a virtuálisan létrehozott világ adta látványba és lehetőségekbe. A headset így a legjobb választásnak tűnik ahhoz, hogy a StarVR által megjelenített egyszerre akár 210 fokos látószögű képet valóban moziszerű részletességgel jelenítse meg a felhasználók szeme láttára a gyakorlatban is. 

A Starbreeze ügyvezetője, Bo Andersson szerint annak ellenére, hogy a virtuális valóság jövője még nem teljesen tisztázott, könnyű elképzelni a velejáró lehetőségeket. Az például, hogy egy szobát vagy bármilyen teret a legapróbb részletekig képes a gyártó szkennelni, majd ebből egy számítógép által generált képet felépíteni, szinte bármilyen területen használhatóvá teszi a fejlesztést, legyen szó akár játékról vagy egy mindenki számára könnyen elérhető interaktív túráról a párizsi Louvre-ban vagy a velencei Szent Márk-székesegyházban. 

Forrás: TechCrunch