Okosodnak a magyar otthonok

Okosodnak a magyar otthonok

Okosodnak a magyar otthonok

szórakozás

2 perc

A Techonomic Index 2015 kutatás azt vizsgálta, hogy miként viszonyulnak a magyarok a modern technológiához, hogyan használják annak eszközeit.

A második alkalommal készült felmérés a Samsung eddigi legnagyobb európai fogyasztói kutatása, amely 18 országban 18 ezer ember megkérdezésével készült.

A mostani felmérés egyik tanulsága, hogy a magyarok számára az otthon sokkal többé válik, mint pusztán egy hely, ahol étkeznek, pihennek, alszanak. Az otthon egyfajta személyes kulturális univerzum, a munka, a tanulás és a szórakozás központja, ahol szeretteikkel tartják a kapcsolatot, de emellett szellemileg is feltöltődnek a világból szerzett inspirációk révén. Mindez a modern technológiának köszönhető.

2015-ben 19 eszközzel (ez hárommal több, mint tavaly) rendelkezik egy átlagos magyar háztartás, vagyis az otthonok tovább „okosodnak”.  Népszerű az online tanulás

Az online tartalomért fizetők közül minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, ami 10 százalékpontos növekedés a tavalyi 41 százalékhoz képest. A megkérdezettek harmada legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat, szemben a 2014-es 20 százalékkal.

A fizetős online tartalmat használó háztartások átlagosan 3294 forintot költenek havonta edukációs tartalomra: a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig. Ez az érték meghaladja az e-könyvekre, digitális magazinokra (2504 forint), filmek (2744 forint) vagy zenék letöltésére (2534 forint) fordított összeget. A tendenciát erősíti, hogy a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt naponta legalább egy órát a neten tanulással.

A játékszenvedély továbbra is erős

Bár akadnak ellentmondások: a felmérés szerint a korábbinál kevesebbet játszanak a magyarok, de többet költenek a játékokra. Átlagosan 48 percet töltenek egy nap mobilos játékkal, ami 2 perccel kevesebb az egy évvel ezelőttihez képest. Ugyanakkor 2015-ben jelentősen megnőtt a mobiltelefonos és táblagépes játékokra költött egy főre eső összeg: míg idén nagyjából 3800 forintért vásároltak ilyen programokat, addig tavaly még ez az összeg csak 3400 forint körül alakult.  

A „streaming” az új divat

Látványos növekedés jellemezte az elmúlt 12 hónapban a 4G-mobiltechnológia, valamint az internethez kapcsolódó eszközök, mint például az okostévék (Smart TV) és táblagépek piacát.

A gyorsabb internethez való jobb hozzáférésnek köszönhetően a streaming és a letöltés a magyarok körében sosem látott népszerűséget ért el. Negyedük naponta, 57 százalék pedig legalább hetente egyszer streamingel tévéműsorokat, filmeket, egyéb videotartalmakat. Az e-könyvek és digitális magazinok továbbra is népszerűek, a felmérésben résztvevők harmada olvas ilyet legalább hetente egyszer.