Nagyágyúktól a kommenthuszárokig – Trendek a mobileszközök piacán

Nagyágyúktól a kommenthuszárokig – Trendek a mobileszközök piacán

Nagyágyúktól a kommenthuszárokig – Trendek a mobileszközök piacán

szórakozás

2 perc

A Gemius 2016-ban is kutatást végzett a mobileszközök felhasználóinak szokásairól, amely átfogó képet ad arról, hogy mit és hogyan fogyasztanak a magyarok az okostelefonokon és tableteken.

A felmérésből kiderül, hogy a 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal, negyedük pedig tablettulajdonos is. Mindhárom eszköz penetrációja nőtt 2015-höz képest, a laptopoké/notebookoké 10, az okostelefonoké 9, míg a tableteké 1 százalékponttal. Tízből kilenc felhasználó netezik mobilról, ez a tevékenység az 50 éven felüliekre kevésbé jellemző.

A mobilosok csoportjai

Hálózatba kapcsolt éllet: így internetezik a világ

Az okostelefonokat használókat öt csoportba osztották a fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján.

Az „Egyszerű nagyszerű” csoport tagjai a 30 fölötti nagyvárosiak, ők a praktikus, egyszerű funkciókat használják, nem fizetnének alkalmazásokért, inaktívak a közösségi médiában.

A fiatalokat az „Y generáció”, az „Instagirl” és a „Kommenthuszár” kategóriák tömörítik. Az első csoport tagjai a valamennyi funkciót kihasználó városiak, a másodikba inkább a vidéki, közösségi médiában aktív vidéki nők tartoznak, míg a harmadik kategória számára az eszköz a kommentelési lehetőségről, a játékokról és az applikációkról szól – összegezte a Gemius.

Az utolsó csoport a „Nagyágyú”, akik a telefont fontos munkaeszköznek használják, Bluetooth-os headsetet, okostévét és hangszórót csatlakoztatnak a készülékükhöz, hajlandóak alkalmazásokért fizetni, sokféle tartalmat fogyasztanak, és aktívak a közösségi oldalakon.

A keresőmotorok és a közösségi média aranykora

Hozzánk nőtt az okostelefon

A válaszadók fele második-harmadik okostelefonját használja jelenleg. Ahogy tavaly, úgy idén is a keresőprogramokra kattintanak a legtöbben, ezt követi a közösségi média és a navigáció.

Minden második résztvevő aktív a közösségi oldalakon: harmaduk saját maguk által készített fotókat oszt meg, negyedük állapotfrissítést tesz közzé, 14%-uk kommentel híreket, blogokat. 

Ezzel szemben a tabletet inkább otthoni pihenés vagy utazás közben használják, a megkérdezettek köze fele kifejezetten médiafogyasztás céljából vásárolta készülékét. Idén eddig a videotartalmak voltak a legnépszerűbbek a táblagépeken.