Gondolatokkal irányítható a virtuális Rubik-kocka

Gondolatokkal irányítható a virtuális Rubik-kocka

Gondolatokkal irányítható a virtuális Rubik-kocka

szórakozás

2 perc

Az ARworks összekötötte az Emotiv fejpántot a HTC Vive szemüveggel, így pusztán az agyhullámok segítségével is irányíthatóvá válik a virtuális látvány.

A kreatív mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks forradalmi technológiai párosítást mutatott be a barcelonai Mobile World Congress (MWC) magyar standján. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét és a HTC Vive virtuális valóság szemüveget kötötte össze, így a felhasználók a gondolataik segítségével interakcióba léphetnek a virtuális környezettel.

Így követik az érzelmeket a viselhető kiegészítők

A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete”.

Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf, az agy elektromos jelzéseit mérő eszköz), majd a virtuális valóság szemüveget. A magyar standra való tekintettel a fejlesztők három hungarikumot tettek a szoftverbe: egy gyufásdobozt, egy C-vitamin molekulát és egy Rubik-kockát. A folyamat egy nagyon rövid kalibrálással indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzőit értékelni. Ezután a játékos beléphet egy VR (virtual reality) bemutatóterembe.

„Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik” – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.

Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG-készülékek régóta elérhetők nemcsak orvosok számára, hanem egyszerű kereskedelmi forgalomban is, ugyanakkor a virtuális valóság technológiája csak mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötni, az élmény pedig lenyűgöző és maradandó legyen a felhasználók számára is. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette a Unity keretrendszerben.