Dobolás határok nélkül
Dobolás határok nélkül
2016. november 10.
Az ütőhangszerek szerelmesei gyakran találkoznak a problémával, hogy bárhol is helyezik el hangszerüket, a gyakorlás mindig zavar valakit. Ezzel a dobverőre szerelhető fejlesztéssel azonban könnyen megoldható ez a probléma.
A dob alapvetően az egyik legzajosabb és helyigényesebb hangszer, ha valaki dobolásra adja a fejét, akkor annak arra is fel kell készülnie, hogy azt nehéz lesz tárolni vagy egyik helyről a másikra szállítani.
A Freedrum fejlesztői azonban egy olyan felszerelést ígérnek, amely akár a felhasználó zsebében is elfér. Ötletük egyszerű: gyorsulásmérőket és más szenzorokat kell rögzíteni a két dobverőre és a lábfejekre, innentől kezdve pedig a szerkezet felismeri a dobos természetes mozgását, és a megfelelő hangokat játssza le az okostelefonos alkalmazáson.
BopPad – A legokosabb elektromos dob
Egyelőre a fejlesztés nem rendelkezik saját alkalmazással, hanem az iOS-rendszereken elérhető Garageband-del kompatibilis. A Bluetooth-on keresztül küldött Midi-jelek ezen kívül még sok más alkalmazásban is használhatóak, sőt az Apple és a Microsoft asztali számítógépek rendszerei is gond nélkül megszólaltatták a dobhangokat.
A tervezőknek egyedüli problémájuk eddig az Androiddal volt, a Google okostelefonos operációs rendszerének valamiért jellemző hibája, hogy egy pár miliszekundumos csúszással játssza csak le a hangokat, ami zenehallgatásnál valószínűleg nem baj, azonban a dobjáték közben igencsak zavaró tud lenni.
Az alapfelszerelésben két szenzort és négy pántot találhat a vásárló, valamint egy USB-s töltőt a beépített akkumulátorokhoz, amelyek az ígéretek alapján nagyjából egy heti játékidőt biztosítanak a virtuális hangszereken.
Egyelőre az eszköz ára 79 dollár (nagyjából 22 ezer forint) a Kickstarter közösségi kampány korai vásárlóinak. Ahogy elvárható, ez jelentősen olcsóbb, mint a hagyományos dobszettek vagy azok elektromos változatai, ám tény, hogy csupán a két érzékelővel korántsem lesz komplett a készlet. A projekt megvalósulásához szükséges 150 ezer dollárból még csak 28 ezret gyűjtött össze a cég, a kampányzárásig azonban még több mint három hét van hátra.