Új korszakot hozhat az Apple Pay a mobilfizetésben

Új korszakot hozhat az Apple Pay a mobilfizetésben

Új korszakot hozhat az Apple Pay a mobilfizetésben

pénzügy

2 perc

Az amerikaiak egyre bátrabban kísérleteznek azzal, hogy mobiltelefonjukkal ne csupán hívásokat bonyolítsanak és üzeneteket küldjenek, hanem fizessenek is vele a boltokban. A változásban az „almás” cégnek is nagy szerepe van.

Az Auriemma Consulting Group (ACG) legújabb felmérése szerint a tengerentúlon már az iPhone 6 és iPhone 6 Plus tulajdonosok 42 százaléka vette igénybe az Apple Pay szolgáltatását pénzügyi tranzakciói során. A tanácsadó cég kutatása emellett arra is rávilágított, hogy azoknak a 47 százaléka, akik még sose használtak NFC-alapú mobilos fizetési rendszereket, a következő hat hónap során valószínűleg ki fogja próbálni ezt az alkalmazást.

Az NFC-re szavaznak az amerikaiak >>A válaszadók legnagyobb része – 43 százaléka – eddig csupán a boltokban élt az okostelefonos fizetés lehetőségével – derül ki az 500 felhasználó megkérdezésén alapuló tanulmányból. A fogyasztók 37 százaléka nemcsak az üzletekben vette igénybe a szolgáltatást, hanem már a mobilos alkalmazást is kipróbálta. Eközben mindössze 19 százalékos lett azoknak a részaránya, akik kizárólag az applikációt használták arra, hogy tartozásukat kiegyenlítsék.

A rendszer egyszerűségén és gyorsaságán felbuzdulva az iPhone 6 tulajdonosok háromnegyede másodszor is visszatért abba a boltba, ahol először vette igénybe az Apple Pay rendszerét. A tanácsadó cég szakértői az első eredmények alapján azt közölték: „Nem meglepő, hogy ennyire magas azoknak az aránya, akik nem csak egyszer éltek az okostelefonos fizetés lehetőségével, hiszen a felhasználók sorra pozitív visszajelzést adtak a szolgáltatás működéséről. Ha egy ötös skálán értékeljük, akkor a válaszadók 60 százalékától kapta a legmagasabb osztályzatot az Apple Pay rendszere.”

Újabb rekordot állítottak be az okostelefonos fizetések >>Az Auriemma Consulting Group januárban jelentette be, hogy elindítja az Apple Pay Tracker nevű kutatását, amely elsősorban a mobiltárca használatáról szóló adatokat összegzi majd. A felmérés eredményeit kéthavonta teszik közzé, a vállalat tervei szerint a tanulmányban az idei év során összesen 3 ezer iPhone 6 és iPhone 6 Plus tulajdonost kérdeznek meg. A kutatás arra is megpróbál választ adni, hogy az Apple Pay terjedése milyen hatással jár a pénzügyi szolgáltatókra, a kereskedőkre, illetve az iparág többi képviselőjére.

„Az Apple Pay alapvető változást hozhat abból a szempontból, hogy az emberek hol vásárolnak, hogyan fizetnek, ezáltal pedig átalakulhat a jelenlegi fizetési rendszer szerkezete” – nyilatkozta az Auriemma ügyvezető igazgatója még év elején. Marianne Berry szerint a kereskedőknek, a hálózati szolgáltatóknak és a befektetőknek egyaránt nyomon kell követniük az átrendeződést, hogy jobban meg tudjanak felelni a vásárlói igényeknek.

„Még hogyha az Apple Pay szolgáltatása nem is terjed el szélesebb körben, több millió fogyasztó most fogja először használni az okostelefonját a fizetés során. Ez lehet az a régóta várt fordulópont, amely végre elhozhatja a mobilos fizetések virágkorát” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Forrás: NFC World+