Szerviz helyben vagy távolról? – Az M2M mindent megold

Szerviz helyben vagy távolról? – Az M2M mindent megold

Szerviz helyben vagy távolról? – Az M2M mindent megold

pénzügy

3 perc

Mivel egyelőre még nem tudnak olyan dolgokat gyártani, amelyek sosem romlanak el, a cégeknek más alternatíva után kellett nézniük. Mi a legjobb megoldás arra, hogy megbízhatóvá tegyék a termékeiket, berendezéseiket?

Olyan gépek, amelyek képesek kommunikálni a helyi javítást végző szervizekkel, és jelzik, ha valamelyik alkatrészt ki kell cserélni, vagy a szoftvert frissítésre szorul.

Hogyan segíti az M2M-technológia a „terepen lévő” szerelő munkáját?

Erre jó példa az amerikai ATM-gyártó Diebold. A multinacionális vállalat több ezer bankautomatát felügyel a gépek közötti, machine-to-machine technológia segítségével.

A Diebold az M2M segítségével a riasztásaik 17 százalékát megoldotta anélkül, hogy a szerelőknek a helyszínre kellett volna menniük.A cég helyszíni szervizes csapata óriási, mivel napi 24 órában figyelik a gépeket. Az ATM-ek jellemzően sokszor szorulnak javításra, tekintve, hogy elképesztően nagy forgalmat bonyolítanak; de az M2M-es megfigyelésnek köszönhetően a vállalat munkatársai mindig tudják, hogy mikor kell alkatrészt cserélni, utántölteni, vagy éppen szoftvert frissíteni.

Milyen más információk érhetők el a gép-gép technológián keresztül?

Mikor egy helyi szervizzel foglalkozó szerelő hívást kap az M2M-es rendszeren keresztül, nem csak azt látja, hogy hol és mikor történt a hiba, hanem az elromlott berendezés adatait és diagnosztikáját is azonnal megnézheti. És hogy ez miért jó? Mert már indulás előtt tudja, hogy milyen eszközöket pakoljon, ami jelentősen meggyorsítja a munkáját.

Ha például nem a hardver hibás, csak a szoftvert kell frissíteni, vagy a berendezést újraindítani, nem is szükséges a kiszállás, távolról is meg tudják oldani a javítást.

Üzleti előnyök

Számos szolgáltató az M2M-technológiát a prémiumcsomag részeként ajánlja, amely nyilvánvalóan megnöveli a bevételt is. Költséghatékonyabbá teszi a működésüket az is, hogy nem szükséges minden hívásra kiszállniuk, így az igazán fontos problémákat viszont koncentráltabban képesek kezelni.

Mit hoz a jövő az M2M-nek ezen a területen?

A cégek, szervezetek olyan adatokat kaphatnak, amelyek gyűjtésére, követésére korábban nem volt lehetőségük.

A gépek, eszközök, berendezések problémamentes működése sok területen létfontosságú. Például az orvoslásban is, ahol egy esetleges géphiba akár tragikus következményekkel járhat. Nem véletlen, hogy az M2M egy kulcspiaca az egészségügyi szektor.

Forrás: Thesmartvan.com