Okosfejlesztések: a bankoknak is rá kell kapcsolniuk

Okosfejlesztések: a bankoknak is rá kell kapcsolniuk

Okosfejlesztések: a bankoknak is rá kell kapcsolniuk

pénzügy

2 perc

A Big Data – nevével ellentétben – mára már mondhatni minden adatot magába foglal, tekintet nélkül arra, hogy az nagynak vagy kicsinek számít. A nagy mennyiségű adatelemzés a bankszektorban is egyre inkább kulcstényezőnek számít a fejlesztések területén.

A pénzügyi intézmények folyamatos harcot vívnak az ügyfelek változó igényeihez igazodó megoldások fejlesztésében, valamint emellett a fintech cégekkel és a más ágazatokból érkező konkurens szolgáltatásokkal is számolniuk kell. Ilyenek például az Apple Pay, az Android Pay vagy a Samsung Pay mobiltárcák.

Hamarosan ujjlenyomattal és szelfivel is fizethet

Az okostelefonok és az egymással kommunikáló viselhető kiegészítők egyre gyakoribb felbukkanásával párhuzamosan a bankok is kénytelenek belevetni magukat a Dolgok Internetének világába és megoldani az adatgyűjtéssel, elemzéssel járó új, üzleti kihívásokat – fogalmazta meg Yasmeen Ahmad, a Teradata vezető elemzője. 

Az új adatforrások jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy a fogyasztói magatartást tanulmányozni lehessen, még akkor is, ha az így kapott komplex adatokat sokkal nehezebb kiértékelni. A fő kérdés ezért az, hogy vajon a pénzintézetek készen állnak-e az új adattípusok elemzésére, és találnak-e olyan új módszereket és technikákat, amelyek segítségével rálelhetnek a legfontosabb piaci mintázatokra és trendekre.

Az új fizetési módszerek és az IoT világa

A Samsung példának okáért már most is fejleszt olyan hűtőket, amelyek egy speciális szkenner révén lehetővé teszik az élelmiszerek azonnali megrendelését a Mastercard kártyákkal rendelkező felhasználók számára, de a Fitbit is hasonlóan járt el, amikor lehetővé tette termékeinek megvásárlását az általuk kitalált virtuális pénz használatával. 

Ez a változás azzal is együtt jár, hogy a fogyasztó végül egyre több fizetési megoldás közül választhat a fent említettek mellett is, akár a közösségi oldalakon keresztül történő két végpont közötti, peer-to-peer megoldásokat is igénybe vehet. Ha a szolgálatok kínálata bővül, értelemszerű, hogy a pénzintézetek egyre növekvő nyomásnak lesznek kitéve, ez pedig végül változást jelent majd a fogyasztók és a bankok közti kapcsolatok dinamikájában – azaz a fogyasztó veheti át a vezető szerepet. 

Reptéri jeladók csábítják vásárlásra az utasokat

A változás már most is látszik például annak a kávézónak a stratégiájában, amely egy telekommunikációs céggel szerződve próbál újabb ügyfeleket szerezni magának. Ahogy a potenciális vevők az épület közelébe érnek, a telefonjaik automatikusan megjelenítik az aktuális ajánlatokat, amelyekre kattintva a rendelés is könnyen leadható. 

Ahogyan a vásárlók egyre inkább hozzászoknak a fogyasztás ilyen formáihoz is, előbb-utóbb elvárják majd a bankoktól, hogy kövessék a gyakorlatot, így a jövőben a maiaktól akár teljesen eltérő stratégiákra is szükségük lehet a pénzintézeteknek.

Forrás: IoT Now