InsurTech vs. Big Tech: így látják a biztosítási szakértők

Kapcsolódó cikkek

InsurTech vs. Big Tech: így látják a biztosítási szakértők

InsurTech vs. Big Tech: így látják a biztosítási szakértők

pénzügy

2 perc

Ahelyett, hogy az általuk jelentett fenyegetésre hívnák fel a figyelmet, a biztosítótársaságok egyre inkább kihasználják azokat a formabontó ötleteket, amiket az InsurTech fejlesztések nyújtanak.

A szereplők közötti együttműködések száma egyre inkább növekszik – derül ki a Capgemini „World InsurTech Report 2018” című kutatásából.

A felmérésben részt vevő, az iparág különböző területeiről érkező biztosítási vezetők úgy látják, hogy a biztosítástechnológiai (insurance technology) társaságok fontos katalizátorai lesznek a fogyasztói élmények újraértelmezésének. Ezek a vállalkozások hozzájárulhatnak a széles körű hatékonyságnöveléshez és az új üzleti modellek megjelenéséhez is.

A megkérdezett szakemberek szinte egyöntetűen válaszolták azt, hogy keresik az együttműködési lehetőségeket az InsurTech vállalkozásokkal. Céljuk, hogy javítsák a szolgáltatásaik minőségét, és lépést tartsanak a digitális kapacitások iránt kereslettel. A válaszadók 78%-a azt is állította, hogy a cégek felvásárlása helyett sokkal inkább a velük való együttműködésben, közös fejlesztésekben gondolkodik.

A biztosítástechnológia menetelése

A CB Insights összefoglalója alapján a szektorba befektetett összeg összesített éves növekedése 2014 és 2017 között 37%-os volt.

A biztosítási szakemberek 67%-a mondta azt, hogy újraértelmezhetik a fogyasztói élményeket, amivel az InsurTech vállalkozások vezetőinek 92%-a is egyetért, miközben 37%-uk szerint új üzleti modelleket is bevezethetnek. Mindemellett harmaduk érzi úgy, hogy az új szektor kitágítja majd a jelenlegi biztosítók lehetőségeit.

Fenyeget a BigTech?

Az Insurtech felé való nyitottság erősödése egybeesik a lehetséges új ellenfelek felemelkedésével. A biztosítási szektor jelenlegi vezetői egyre inkább a Big Tech vállalatokban, így a többi közt az Amazonban vagy az Alibabában látják az első számú konkurenciát.

A hagyományos biztosítók szerint a versenytársak új hulláma a gyártók és a BigTech cégek valamilyen kombinációjából állhat majd. A vezetők 81%-a az Amazont jelölte meg lehetséges első számú kihívóként, míg 60%-uk más BigTech óriásokra, illetve gyártókra is rámutatott.