Az amerikaiak rápörögtek a mobiltárcára

Az amerikaiak rápörögtek a mobiltárcára

Az amerikaiak rápörögtek a mobiltárcára

pénzügy

2 perc

A Chadwick Martin Bailey piackutató idei felmérése szerint az amerikai fogyasztók csaknem kétharmada még soha nem vette igénybe a mobiltárca szolgáltatást, és nem is tervezi a jövőben, ugyanakkor ez jelentős csökkenést jelez a 2013-as arányhoz képest.

Hat amerikai fogyasztó közül nagyjából egy vett igénybe az utóbbi fél év során valamilyen mobiltárca szolgáltatást, ez 9 százalékos növekedést jelent 2013 első félévével összehasonlítva. A piackutató és tanácsadó Chadwick Martin Bailey felmérésében emellett a válaszadók 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő hat hónap folyamán tesztelni fogja az alkalmazást.

Az idei „Mobiltárca és ami ezen túl van” elnevezésű kutatásban a megkérdezett több mint 1700 felhasználónak a 18 százaléka állította azt, hogy már rendkívül jól ismeri ezt a megoldást, ami számottevő emelkedést jelez a 2013-ban rögzített 8 százalékos arányhoz képest. A 2015-ös tanulmányban a fogyasztók mintegy 44 százaléka adta azt a választ, hogy valamennyire ismerős ezen a területen – 2013-ban még csak 42 százalékuk nyilatkozott hasonlóan – miközben csupán a megkérdezettek 37 százaléka számára volt teljesen ismeretlen a szolgáltatás. Ez szintén azt támasztja alá, hogy a mobiltárca egyre népszerűbb a felhasználók körében, hisz a két évvel korábbi szinthez viszonyítva 50 százalékkal csökkent azoknak a száma, akik még nem ismerik ezt a megoldást.

Starbucks buksza: élen a mobilos fizetés >>A mobiltárcát jelenleg is aktívan használó fogyasztók 61 százaléka a PayPal-t vette igénybe, majd a népszerűségi toplistán az Amazon, a Starbucks, az Apple Pay és a Google Wallet következik. A felmérésből kiderült, hogy a felhasználók a Starbucks alkalmazását tartották messze a leghatékonyabbnak, 93 százalékuk volt elégedett a szolgáltatással. Közben négy amerikai fogyasztóból egy állította azt, hogy „nagy valószínűséggel” más vállalkozások megoldásait is kipróbálná, ha lehetővé tennék a mobiltelefonos fizetést. A válaszadóknak azonban komoly elvárásai is vannak; 44 százalékuk jó néven venné, hogyha a szolgáltatók extra jutalmakat és pontokat adnának, ha igénybe veszik mobiltárca alkalmazásukat, a bank-és hitelkártya használaton felül.

A kutatásban részt vevők döntő többsége – csaknem kétharmada – ugyanakkor egyértelműen leszögezte, hogy nem használja a szolgáltatást, és a jövőben nem is tervezi, hogy kipróbálná. Érdemes azért hozzátenni, hogy míg az idei évben a mobiltárcát elutasítók aránya 63 százalékos volt, ez komoly csökkenést jelent a 2013-ban mért 71 százalékos arányhoz viszonyítva. A fogyasztók a biztonsági problémákat említették a mobiltárca tömeges átvétele előtt tornyosuló legfőbb akadálynak, miközben a 40 százalékuk nem szeretne havi díjakat fizetni, illetve a megkérdezettek 26 százaléka attól ódzkodik, hogy az áruházak hozzájussanak a mobiltárca alkalmazásban tárolt személyes adataikhoz.

A Google tovább fejleszti mobiltárca alkalmazását >>A felhasználók 19 százaléka pedig úgy látja, hogy a mobiltárca használata nem annyira kényelmes, mint a készpénzzel vagy bankkártyával történő vásárlás. A válaszadók 15 százaléka további akadálynak tartja emellett, hogy nem létezik egyetlen egységes fizetési rendszer a különböző kereskedők közt, miközben 14 százalékuk úgy érzi, hogy sokkal nagyobb kedvezményekben részesül, hogyha a hitelkártyáját használja. A fogyasztók 13 százaléka pedig egészen egyszerűen döntésképtelen, hogy vajon melyik szolgáltató alkalmazása a legjobb.

„A kutatás rávilágított arra, hogy a mobiltárca alkalmazások, illetve a viselhető kiegészítők népszerűsége újabb csúcsokat érhet el, egyelőre azonban nem lehet még tisztán látni, hogy melyik vállalkozás kerül ki győztesként a versenyből” – mondta a Chadwick Martin Bailey alelnöke. Jim Garrity szerint a siker kulcsa az lehet, hogy a szolgáltatók milyen biztonsági megoldásokat tudnak kieszelni, és a vetélytársaikat lekörözve hogyan próbálják meg arra ösztönözni a vásárlókat, hogy a készpénzes és bankkártyás fizetés korszerű alternatívájaként tekintsenek a mobiltárcára.

Forrás: NFC World +