Egyre többen vennének búcsút a készpénztől

Egyre többen vennének búcsút a készpénztől

Egyre többen vennének búcsút a készpénztől

pénzügy

3 perc

Legalábbis erre utal egy nemrég publikált kutatás. Az ING európai felmérése szerint a fogyasztók sokkal gyorsabbnak és egyszerűbbnek találják a mobilalkalmazásokon keresztül lebonyolított pénzügyi tranzakciókat, mint a hagyományos készpénzes vásárlást.

Idén Európában nagyjából 185 millió felhasználó vesz majd igénybe valamilyen mobiltelefonos alkalmazást ahhoz, hogy lebonyolítsa tranzakcióit. A 14 ezer fogyasztó megkérdezésén alapuló kutatás adatai azt mutatják, hogy ez 51 százalékos növekedést jelent az előző esztendőhöz viszonyítva.

Döcögősre sikerült az Apple Pay debütálása >>A válaszadók többsége (59 százaléka) a saját bankja által fejlesztett applikációkat részesíti előnyben, jóval kisebb volt azok aránya (39 százalék), akik valamelyik technológiai óriás, például az Apple vagy a Google mobilos fizetési szolgáltatására voksoltak.

A tanulmány arra is rávilágított, hogy a mobileszközzel rendelkező fogyasztók között a törökök (56 százalék), illetve a lengyelek (43 százalék) számítanak élenjárónak az elektronikus fizetést lehetővé tevő alkalmazások területén. Egy pillantást vetve a tengerentúlra, ez az arány mindkét esetben magasabb, mint az Egyesült Államokban regisztrált 42 százalékos érték.

Ahogy a kutatásból kiderül, az európai kontinensen belül az egyes országok lépcsőzetesen veszik át az új mobilfizetési szolgáltatásokat. A törökök és a lengyelek után a dobogó harmadik helyén az olaszok végeztek (39 százalék), őket követi Spanyolország (35 százalék), Románia (32 százalék), az Egyesült Királyság (30 százalék), Csehország (26 százalék), Franciaország (25 százalék), illetve Németország (23 százalék).

A legfontosabb megállapítások:

  • A megkérdezettek fele azért vett igénybe valamilyen mobileszközt a pénzügyi tranzakciói lebonyolításához, mert ezt gyorsabb megoldásnak találta, mint egy bankfiókban vagy a bolt pénztáránál várakozni. A válaszadók 42 százaléka az applikációk egyszerűségének előnyeit emelte ki, míg a 33 százalékuk azért választotta a mobilos fizetést, mert azt a világ bármely pontjáról el lehet intézni.

  • 42 százalék nyilatkozott úgy, hogy még azért nem próbált a telefonján vagy a táblagépén keresztül fizetni, mert nem bízik az applikációkban, és attól tart, hogy személyes adatai illetéktelenek kezébe kerülnek. A válaszadók 41 százalékának eddig még nem nyílt módja arra, hogy éljen a lehetőséggel, míg a megkérdezettek 10 százaléka ismerte el, hogy képtelen megérteni az alkalmazások működését.
  • A fogyasztók mindössze 9 százaléka állította azt, hogy a mobilkészüléken lebonyolított tranzakciók nem egyszerűbbek bármely más fizetési módnál.

  • Amikor a felhasználókat arról kérdezték, hogy az elmúlt 12 hónap során igénybe vették-e a Bitcoint, 26 százalékuk adott nemleges választ, míg 49 százalékuk vallotta be, hogy fogalma sincs, mit takar ez a szolgáltatás. A Bitcoin egy nyílt forráskódú digitális fizetőeszköz, amelyet a pénzügyi krízis kirobbanását követen bocsátottak ki 2009-ben. A felmérés szerint az európai fogyasztók 4 százaléka fizetett a digitális valutával az elmúlt egy év során.

Az NFC-re szavaznak az amerikaiak >>„A mobilfizetést lehetővé tevő alkalmazások és szolgáltatások globális piaca rendkívül gyors fejlődésen megy keresztül. Ezzel párhuzamosan kezdenek megváltozni a felhasználók szokásai és az újabb technológiákkal kapcsolatos hozzáállásuk. A fogyasztók legnagyobb része támogatja ezt a növekedést, bár egyelőre nem mindenki van meggyőződve arról, hogy valóban egy olyan társadalom irányába kell-e elmozdulni, ahol a készpénz teljesen kikerül a forgalomból.” – összegezte Ian Bright, az ING vezető közgazdásza.

A kutatás szerint a mobiltelefonon bankoló ügyfelek csaknem fele az innovatív technológiáknak köszönhetően úgy érzi, hogy „sokkal jobban irányítása alatt tarthatja a pénzügyeit”, mint korábban.

„Miközben a készpénz továbbra is rendkívül sűrűn használt fizetőeszköznek számít, a mobilkészülékekre tervezett applikációk sokkal nagyobb szabadságot adnak a vásárlások és banki tranzakciók lebonyolításában. Az alkalmazások különböző menüpontjai azt is lehetővé teszik, hogy a fogyasztók mindig naprakészek legyenek pénzügyeik alakulását illetően, és ne felejtsék el befizetni az esedékes számlákat” – tette hozzá a szakértő.

Forrás: NFC World+