Készüljön: közelít az adatcunami
Készüljön: közelít az adatcunami
2015. július 06.
2015 egyik legfelkapottabb trendje címért a Dolgok Internete is sikerrel indulhat. Ha úgy gondolja, hogy az IoT (Internet of Things) a mindennapi eszközök okossá tételéről szól, akkor csak részben van igaza. A technológiában rejlő lehetőségek többek annál, minthogy a kávéfőző tudja, hogy le kell állnia a pörköléssel, és több annál a hűtőnél is, amely értesítést küld, ha elfogy a tej.
Ezek a tulajdonságok persze sok esetben nagyszerű lehetőségek a felhasználóknak, akik égnek a vágytól, hogy elmosódjon a valóság és az online élet közötti határ. Az a képesség, hogy ez a két tér összeolvasztható – miközben meghagyja a vásárlónak, hogy egy mobil appon keresztül irányítsa a termosztátot vagy leellenőrizze, hogy elzárta-e a gázt – ígéretes technológiává teszi a Dolgok Internetét.
De mit nyújthat a marketingeseknek?
Azoknak a cégeknek, amelyek az IoT „zabolázatlan tengerén” kénytelenek hajózni az elkövetkezendő években, az lesz az egyik legfontosabb kérdés, hogy mit is kezdjenek ezzel a rengeteg adattal. A CMO (Chief Marketing Officer) felmérése szerint 10-ből 6 marketinges értékes, de félelmetes dologként tekint a Nagy Adatra (Big Data), amelyet egyelőre még csak kevesen építettek be a stratégiájukba.
A marketingosztályok világszerte már most megfeszített erővel dolgoznak azon, hogy hatásosan használják fel a felhasználói adatokat, amelyek folyamatosan érkeznek. Az IoT felemelkedésével azonban még nagyobb sebességre kell kapcsolniuk, és muszáj mielőbb eldönteniük, hogy miként lehet a legtöbb értéket kinyerni ebből az innovatív technológiából.
Mégis, mennyi adatról beszélünk?
Ha a marketingosztályok egy része már most nehéz időket él meg az adatfolyam elemzésével, csak várjuk ki, mi történik pár év múlva. A Cisco szerint az IoT várhatóan 50 milliárd eszközt kapcsol össze 2020-ra. Ez 250 connected (csatlakoztatott) eszközt (karperecet, pulzusszámlálót, gépkocsit, szórakoztatóelektronikát stb.) jelent másodpercenként minden nap.
A sokkal gazdagabb adatbázisok elemzése kapcsán nem kérdés, hogy a marketingnek olyan tempóban kellene átgondolnia a működését, ahogy bővül a Dolgok Internete és egyre nagyobb szerepet kap a Big Data. Mindez jelenthet új pozíciókat, amelyek kizárólag az adatok elemzésével és értelmezésével foglalkozik, vagy új eszközök és szoftverek bevezetését, amelyek elfogadható módon és hatásosan osztják fel a stratégiailag fontos kategóriákat.
A milliárdnyi készülékből származó adatcunami hatásos menedzselése és értelmezése, majd beépítése a vállalati stratégiákba kritikus terület lesz. A tömeges információ jó része ugyan elérhetővé válik sokak számára, de a helyes használatuk elkülöníti majd a hatékony marketingeseket azoktól, akik félreértelmezik vagy alábecsülik az új rendszert.
Forrás: blogs.adobe.com