Ilyen lehet a jövő telefonkönyve

Ilyen lehet a jövő telefonkönyve

Ilyen lehet a jövő telefonkönyve

még több IoT

3 perc

Egy új alkalmazás a telefonszenzorok adatai alapján ki tudja következtetni, mikor alkalmas és mikor alkalmatlan az időpont a telefonhívásra.

A LogMeIn egyik társalapítója nagyrészt magyar fejlesztőgárdával dolgozott a Caret elnevezésű alkalmazáson, az online média pedig hamar kikiáltotta azt a 21. század telefonkönyvének.

Automatikus állapotfrissítés

Az alkalmazás egy teljesen új telefonkönyvet épít a már meglévő alapján, és az egyszerű adatokon (mint például a név, telefonszám, e-mail cím) túl rengeteg egyéb, valós idejű információt is társít a névjegyekhez. Ilyen például a GPS-pozíció vagy akár a mobil mozgási sebessége.

Ezek alapján elég jól fel tudja mérni, hogy mennyire alkalmas az időpont az adott személy felhívására. Ha például az illető Tokióba utazott, ahol jócskán éjszaka van, mikor itt délután, erről is figyelmeztetheti a hívófelet. Ha esetleg érzékeli, hogy a telefon 10 km/h-nál gyorsabban mozog, akkor ebből arra következtet a program, hogy az illető járműben ül, ezért valószínűleg az SMS küldése nem a legmegfelelőbb, talán inkább érdemes felhívni az illetőt.

Hogyan lesznek a szupertelefonnak érzékszervei?

Olyan apróságok is beállíthatók, mint például a telefon apró mozdulatai: ha egy üzleti megbeszélés közben képernyővel lefelé helyezi az asztalra, már ezt is képes érzékelni a készülékbe rejtett giroszkóp és „elfoglaltra” frissíti az állapotot.

Természetesen ijesztőnek hangzik elsőre, hogy ilyen sok adatot megoszt a program a külvilággal, de a Caret fejlesztői a magánélet védelmére is gondoltak: a készülék az adatokat csak az adott felhasználó külön engedélyével oszthatja meg a számára legfontosabb ismerősökkel, barátokkal, munkatársakkal, és különböző szinteket állíthat be a névjegyei között.

Az okosotthon része

Jelenleg még csak a telefon szenzorai által gyűjtött adatokat tudja követni az alkalmazás, valamint a felhasználó által manuálisan beállított állapotváltozásokat, de a jövőben tervbe van véve az IoT-technológia (Internet of Things – Dolgok Internete) integrálása is.

Így például a Caret használható lehetne az okosotthon irányítására, az eszközök a telefon helyzetét látva például előre bekapcsolhatnák a fűtést, amikor a tulajdonos közelít hazafelé, de az alvásmonitorozó eszköz adatai alapján az alkalmazás egészen pontosan tudná, mikor alszik valaki, és mikor készülődik csak a lefekvéshez.

Természetesen a Caret csak annyira működik jól, amennyire kiterjedt a hálózata. Csak azokkal az ismerősökkel használható közösen, akik szintén letöltötték az applikációt. 

Minél többen kerülnek be azonban az új telefonkönyvbe, annál érdekesebb megoldásokra használható: képzelje csak el, hogy megérkezik egy koncertre, és nem kell a zajban telefonálgatni és keresgélni a barátait, hiszen a telefonkönyv pontosan tudja, ki hol jár éppen, és GPS-koordinátára pontos találkozót szervez.

Forrás: Techcrunch, Caret.co