Digitális újdonságok a munkahelyen és a szépségápolásban

Digitális újdonságok a munkahelyen és a szépségápolásban

Digitális újdonságok a munkahelyen és a szépségápolásban

még több IoT

3 perc

A franciaországi Viva Tech világkonferencián technológiai és szépségápolási újdonságokat is bemutatnak. Az esemény a digitális világnak azt jelenti, amit az autóiparnak a genfi autószalon.

Idén második alkalommal vesz részt a párizsi Viva Technology konferencián a L’Oréal, ahol bemutatják a csoport legújabb technológiai fejlesztéseit. A 3 napos találkozóra a világ minden tájáról érkeznek vállalatok, startupok és tech őrültek a francia fővárosba. 

Munkahelyi ebéd másképp

Az okostechnológia nemcsak a szépség terén hódít, hanem a munkavállalói élményt is növelheti. Az HR Disrupt Café startup sarokban a L’Oréal és három startup partnere innovatív módszereket mutatnak be:

  • a Never Eat Alone egy ebédszervező alkalmazáson keresztül arra buzdítja a különböző részlegeken dolgozó munkavállalókat, hogy aktívan építsék kapcsolataikat. 
  • Az OSCARh azon dolgozik a L’Oréallal, hogy innovatív karrier utakat építsen, ezért lehetővé teszi az alkalmazottaknak, hogy 3 hónapra belemerüljenek egy innovatív startup vagy kkv munkájába.
  • A Monkey Tie pedig egy Career Profiler alkalmazást fejleszt a cégcsoport számára, amely a vállalaton belüli mobilitást ösztönzi.

Szépségápolási innovációk

A L’Oréal technológiai újításai oktatási céllal hozzák közelebb a fogyasztókhoz a szépségápolás helyes szokásait, illetve személyre szabhatóvá teszik azokat.

Az első személyre szabott alapozó

A VivaTech-en először mutatja be a Lancôme legújabb személyre szabott szolgáltatását. A Le Teint Particulier Custom Made technológiája minden nő számára elérhetővé teszi, hogy saját, egyénre szabott alapozó árnyalatot kapjon. A szolgáltatás a szépségtanácsadónál kezdődik, aki beszkenneli a fogyasztó bőrtónusát, ezután az adat beprogramozott algoritmusokon halad át, amelyek meghatározzák a bőrtónushoz passzoló tökéletes alapozó árnyalatát. A formulát ott helyben keverik ki.

Napozás okosan

A La Roche-Posay évtizedek óta dolgozik bőrgyógyászokkal. A vállalat technológiai fejlesztésekkel együttműködő csapatával hozták létre a My UV Patch szenzort, amely figyelemmel kíséri az UVA- és az UVB-sugárzást, és egy mobilapplikáció segítségével felhívja használói figyelmét arra, hogyan kell biztonságosabbá tenni a napozást. Így is csökkenthető a leégés és akár a bőrrák kialakulásának kockázatát. 

A szenzor egy ultavékony, rugalmas tapasz, amely fotoérzékeny festékeket tartalmaz és az applikáción keresztül figyelmezteti a felhasználót személyes jellemzői (bőrtípus, szem- és hajszín) és napozási szokásai alapján, hogy mikor érdemes újra felvinni a naptejet. A My UV Patch az első olyan viselhető UV-szenzor, amelyet napokig lehet viselni, úszás és sportolás közben is. Idén a márka egyes fényvédő termékeihez csomagolva, Magyarországon is elérhető. 

A fésű is sokkal többre képes, mint gondolnánk

A csoport professzionális fodrászati márkája, a Kérastase létrehozta a világ első digitális technológiával felszerelt hajkeféjét. Az „okoskefe” elnyerte az év nemzetközi CES innovációs díját, amely az új technológiai termékek kiemelkedő formatervezését és kivitelezését ismeri el.  

A Hair Coach beépített mikrofonja a fésülés hangjait figyeli, a terheléscellák a hajra és fejbőrre nehezedő erőt mérik, a különböző érzékelők pedig a fésülési szokásokat elemzik. Minden információt egy mobilalkalmazásba gyűjt a rendszer, melyeket összesítve egy hajminőségi mutatószámot kapunk, valamint személyre szabott tanácsokat és termékajánlásokat.

Mindezeken túl a látogatók kipróbálhatják a már húszmillió alkalommal letöltött Makeup Genius virtuális sminkapplikáció legújabb felturbózott verzióját is, és virtuálisan tesztelhetnek körömlakkokat a Nail Genius segítségével. Végül új frizurákat, hajszíneket és hajformákat is megnézhetnek virtuálisan a Style My Hair appjával.