Az emberszállító drónok több területen is áttörést hozhatnak

Kapcsolódó cikkek

Az emberszállító drónok több területen is áttörést hozhatnak

Az emberszállító drónok több területen is áttörést hozhatnak

még több IoT

1 perc

A japán NEC Corporation vállalat nemrég mutatta be és tesztelte autonóm légi járművét.

A különleges szerkezetnek három kereke és négy rotorja van. Az igencsak impozáns megjelenésű légi jármű voltaképpen egy túlméretezett kvadkopterre hasonlít. A tervek szerint az ilyen típusú, pilóta nélküli „repülő autók” egyszer akár a mindennapi élet részévé válhatnak. Ehhez azonban mindenképpen további fejlesztésekre van szükség.

Habár ezeket a járműveket elsősorban városi használatra, illetve kereskedelmi tevékenységekhez kapcsolódóan tervezték, a „vertikális mobilitás” akár katonai célokat is szolgálhat egyszer a jövőben. A modern kísérletek pedig jó kiindulási alapját képezhetik a későbbi innovációknak.

A hipermodern, autóméretű repülő legjelentősebb újítása, hogy rotorok vagy vezetékes propellerek segítségével hajtják végre a függőleges irányú le- és felszállásokat. A közelmúltban piacra került már néhány „szárnyas” autó, ezek a robusztus darabok azonban meglehetősen sajátságosan mutatnak mind az utakon, mind a levegőben.

Ugyanakkor a VTOL taxik helikopterpályákról vagy akár kisebb területekről is képesek felszállni, és a leszállást olyan helyeken képesek is végrehajtani, ahová utasaik ténylegesen el akarnak jutni. Az ingázók tehát nagy hasznát vehetnék, elkerülve így a csúcsforgalmat és az ezzel járó bosszúságokat.

Bár a „valódi” légitaxik korára még várni kell, de a katonaságnál, illetve a szállítmányozásban és logisztikában is jól jöhet, hogy a modern repülő szerkezetekkel szükség esetén akár emberek is szállíthatók.

A kisebb és nagyobb méretű drónok esetén használt technológiák egyébként nagyon hasonlók. Távoli irányítás, autonóm stabilizálás, nagy teljesítményű akkumulátorok, függőleges térben történő manőverezés és a városi működés lehetősége egyaránt jellemző rájuk.

Forrás: