A távmunka előrehozta a digitális átállást

Kapcsolódó cikkek

A távmunka előrehozta a digitális átállást

A távmunka előrehozta a digitális átállást

még több IoT

2 perc

Év végére globálisan az alkalmazottak csaknem harmada távmunkában végzi el a feladatait, arányuk pedig a közeljövőben sem csökken jelentősen. Ez arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ennek megfelelően a vállalatoknak az IT-rendszereik védelmét is ehhez kell igazítani, és erre tekintettel kell kialakítani — hívja fel a figyelmet a Maxvalor Hungary.

2021 végére világszerte az alkalmazottak mintegy harmada (32%) tartósan távolról végzi majd a munkáját – vetíti előre a Gartner Group becslése. A pandémia hatásait figyelembe véve is ez csaknem kétszeres növekedés a két évvel ezelőtti szinthez képest, hiszen a szervezet számai szerint 2019 év végén ez az arány csupán 17% volt. Emellett, ahogy 2021-ben újra megnyíltak az irodák, az onnan dolgozó alkalmazottak 51%-a már hibrid rendszerben végzi feladatait, vagyis legalább heti egy munkanapot otthonából teljesíthet.   
 
A home office-ban dolgozók arányát tekintve – hiába van remény a járványhelyzet enyhülésére – jövő évre sem lát jelentős változást a tanácsadócég, miután becslése szerint 2022-ben ez a mutató minimálisan, 31%-ra mérséklődik. Az országokat és a globális régiókat összehasonlítva ezen a téren az Egyesült Államok jár majd az élen, az amerikai munkaerő 53%-a távmunkában dolgozik majd. Európában az Egyesült Királyságban ez az arány eléri az 52%-ot, míg Kínában és Indiában csupán 28, illetve 30% lesz.  
 
„Az, hogy a home office-ban dolgozók aránya ilyen magas szinten marad, arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ezeknek szükségszerűen alkalmazkodniuk kell a járvány utáni világhoz, amely a távmunka és a digitális érintkezési pontok tartósan nagyobb arányú alkalmazását foglalja magában. Ez egészen biztosan egyben azt is jelenti, hogy újra kell gondolni a vállalati hálózatok és rendszerek védelmét. A védekezés terén mind erősebb trend, hogy már a megelőzésre, a prevencióra kerül a hangsúly. Ennek egyik magyarázata, hogy a távmunkában lévő alkalmazottak elé még véletlenül se kerüljön olyan tartalom, amelyre kattintva a cég teljes hálózata, sőt működése megbénulhat” – hangsúlyozta Gölcz Dénes, a Maxvalor Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Témába vágó eredményeket mutat a cég alapítóinak megbízásából idén nyáron készült felmérés. A mintegy 120 hazai vállalatvezető megkérdezésével készített kutatás szerint a vírushelyzet alatt a döntéshozók csaknem 14 százaléka kifejezetten a csapata távmenedzselését, a céges adatok védelmét, a megfelelő IT-biztonság megteremtését érezte a legfontosabbnak.

Az adatok alapján, az elkövetkező egy évben két területen különösen nagy kihívásokat látnak maguk előtt a vállalkozások. A megkérdezettek csaknem fele az értékesítés (47%), mintegy 40 százaléka pedig a pénzügyi folyamatok miatt aggódik. Egy jelentős kör a munkaerő-toborzás (18%) és a marketing (14%) feladatoktól is tart.

A várható kihívásokkal többnyire összhangban vannak azok a területek, amiket a cégek szintén egy éves távlatban digitális megoldásokkal tennének hatékonyabbá. A válaszadók ugyanis az értékesítést (40%), az online marketinget (30%) a belső kommunikációt (28%), az IT-t – beleértve a távmenedzsmentet, a monitoringot és a folyamat-automatizálást – (26%), valamint a pénzügyet (26%) és a logisztikát (14%) is ilyen eszközökkel fejlesztenék.