Az Amazon még inkább előretörhet a szállítmányozásban

Az Amazon még inkább előretörhet a szállítmányozásban

Az Amazon még inkább előretörhet a szállítmányozásban

logisztika

2 perc

A vállalat mérnökei olyan alkalmazáson dolgoznak, mely az Uberhez hasonlóan összekötné a fuvarozókat a megrendelő cégekkel. A Business Insider értékelése szerint 800 milliárd dolláros iparágról van szó.

Az Amazon mára jócskán kinőtte magát a kezdeti webáruházi szolgáltatásokból. A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően ma már meghatározó szereplője az okosotthon-piacnak, de más terület felé is nyitnak, például már régóta próbálkoznak a szállítmányozásban is komolyabb tényezővé válni. Egyelőre olyan szolgáltatásokat tudnak felmutatni, mint például a Flex, amelyen keresztül bárki futárrá válhat egy applikáció segítségével, vagy a Prime Air, amelynek keretein belül drónok viszik az ajtó elé a csomagokat.

Ezek úgynevezett „last-mile” módok, tehát a csomagszállítás utolsó mozzanatának, az utolsó elosztópont és a fogyasztó otthona közötti logisztika megoldása. Most azonban a „middle-mile” ágazatra is jobban fókuszálnának, amely az országokon belüli nagy kamionutakat jelentik a nagyobb elosztók és a helyi raktárak között. Ezt többnyire nagyobb szállítócégek intézik, amelyeket többnyire valamilyen harmadik fél köt össze a megrendelőkkel. Az egyik fő probléma ezzel a feladatmegosztással, hogy a közvetítők érthetően drágítják a szolgáltatást, és akár 15%-os jutalékot is rátehetnek az eredeti árra.

Az Amazon ezért most olyan applikáció fejlesztésébe kezdett, mellyel a közvetítői szerepet is átvehetnék. Ha a Flex mintájára készül majd ez a program is, akkor a sofőrök az alkalmazásban összeállíthatnák, mely pontokat kell érinteniük a csomagok felvételéhez, és melyeket a leadáshoz, és ezek között a navigációs rendszer kiszámíthatná a legrövidebb útvonalat.

Természetesen a kamionsofőrökre ebben a rendszerben is vonatkoznának a főbb szabályozások: idetartozik a bizonyos időközönkénti pihenők betartása, vagy akár az a kitétel is, hogy a telefonhívásokhoz egynél több gombot nem nyomhatnak meg. Könnyebbség, hogy egy alkalmazás útvonaltervezőjébe nem nehéz beiktatni a pihenőpontok nyomon követését, a gombnyomásokat pedig az Amazon Alexa virtuális asszisztensnek köszönhetően könnyen hangutasításra lehetne cserélni.

A projekt több pontja ugyanakkor még csak feltételezésekből áll, a Business Insider korábban hosszú listában gyűjtötte össze azokat a jeleket, amelyek szerintük egyértelműen arra utalnak, hogy az Amazon nemcsak a termékek elosztójaként, hanem azok szállítójaként is jelen szeretne lenni a piacon. 

Az óriáscég jelentős előnnyel rendelkezik a hasonló konkurenciával szemben: a legtöbb szállítmányozó társaság ugyanis a piacra lépésnél még nem lehet biztos a megfelelő számú megrendelésben. Az Amazon azonban eleve nagy mennyiségű csomag kezelésével foglalkozik, így a közeljövőben nehezen kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy nem lesz elég kiszervezésre váró fuvar.

Forrás: Business Insider