Rekordot döntött az adatfogyasztás a Vodafone-nál

Rekordot döntött az adatfogyasztás a Vodafone-nál

Rekordot döntött az adatfogyasztás a Vodafone-nál

közszolgáltatás

2 perc

A Vodafone Magyarország idén is megvizsgálta a lakossági ügyfelek adatfogyasztási szokásait. Az éves statisztikák alapján 2019 folyamán szinte hétről hétre nőtt az adatforgalom.

Az év legforgalmasabb hete adathasználati szempontból a 49., vagyis november utolsó hete volt. Ekkor csaknem 1,7 milliárd MB adatforgalmat mértek a Vodafone hálózatán. A kiemelkedő érték betudható a Black Friday-nek, illetve a karácsonyi ünnepek közeledtének. Ebből a szempontból a legkevésbé forgalmas időszak egyértelműen január első két hete volt – ekkor még alig haladta meg az 1 milliárd MB-ot az adathasználat.

Jól mutatja a mobilinternet népszerűségének növekedését az is, ha összevetjük a 2018-as és 2019-es adatokat. Míg tavaly az átlagos heti adatfogyasztás 900 millió MB körül mozgott, addig 2019-ben csaknem 1,4 milliárd MB volt az átlag, ami igen jelentős, 55 százalékos növekedést jelent.

2018 legforgalmasabb hetén, mely a 48. volt az évben, alig több mint 1,1 milliárd MB adat fogyott, ami több mint 500 millió MB-tal kevesebb a már említett 2019-es legforgalmasabb hét adatforgalmához képest.

A növekvő adatforgalom mögött meghúzódó ok az egyre inkább elterjedő okostelefon-használat, valamint az egyre fejlettebb mobilhálózat.

A Vodafone Budapest belvárosában október közepén elindította kereskedelmi 5G hálózatát, amely a korábban nem tapasztalható letöltési sebesség miatt nagyon vonzó lehet azok számára, akik rendszeresen nagy fájlok letöltésére vagy streamelésre is használják mobiljukat.

A hálózat fejlődése mellett a megnövekedett mobilinternet-használat másik fő oka, hogy a tartalomfogyasztási szokások egyre inkább tolódnak el a videók felé. A Vodafone saját kutatása szerint a 16-37 éves hazai internetezők 52%-a hetente néz online videós tartalmakat. A kutatásból kiderült az is, hogy korlátlan adatmennyiség esetén 46%-uk online filmek, videók nézésére használná a mobilinternetét, sőt a közösségi oldalak tartalomfogyasztását tekintve is a harmadik legnépszerűbb tevékenység a videónézés.