Okos ötletek a középiskolás startupok versenyén

Kapcsolódó cikkek

Okos ötletek a középiskolás startupok versenyén

Okos ötletek a középiskolás startupok versenyén

közszolgáltatás

3 perc

A résztvevők fele szerint a mesterséges intelligencia megjelenése, a robotizáció és a digitális transzformáció előre viszi a társadalmat.

Minden eddiginél több, összesen 96 hazai középiskolás vett részt a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamarával (BCCH) stratégiai partnerségben megrendezett uSchool oktatási programban.

A jövő startupjait építő fiatalokat 37 cég és az általuk delegált 84 mentor segítette, a program során 11 eseményen – személyes és távoktatásos képzésen, tréningen – vehettek részt olyan szervezetek jóvoltából, mint a KPMG, a Heim Pál Alapítvány, az Invendor Kft., a Sparklab by NN vagy a United Way Magyarország. A 40 budapesti és debreceni középiskolát képviselő diákstartupok közül az öt legjobb most pénteken, a Brain Bar Budapest konferencián versenghet a fődíjért.

A május 27-i elődöntőn a szakmai zsűri kiválasztotta az öt legígéretesebb diákvállalkozást:

– a GrEAT alkalmazással beolvashatjuk az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett allergéneket, így segít a tudatos és biztonságos választásban, ezzel jelentősen megkönnyítheti az élelmiszerallergiások életét.

– A Dorm8 alkalmazása segítségével az egyetemi hallgatók egyéni igényeiknek megfelelő albérletet kereshetnek.

– A Rekamé projekt célja, hogy megvalósítsa Magyarország első fenntartható food truckját: a csapat az élelmiszerhulladék minimalizálása érdekében olyan alapanyagokat használna a főzéshez, melyek szavatossági ideje a közeljövőben lejár.

– A Mobile-Safe egy ujjlenyomat-olvasóval ellátott okospénztárca, amely GPS-es nyomkövetést is kínál bármilyen mobileszközről.

– A LED csapat a beltéri falmászást forradalmasítaná LED fényekkel: a mászófalat, illetve a fényekkel kijelölt útvonalat a sportolni vágyók magasságához, testtömegéhez és ügyességéhez igazítaná, variálható nehézségi fokozatokat kínálna.

Más-más iparágakban látnak hazai és nemzetközi potenciált

A BCCH felmérést készített a programban résztvevők körében arról, hol látnak globális és hazai piaci lehetőségeket, mit tartanak a sikerhez vagy épp kudarchoz vezető kulcstényezőknek, mit gondolnak a technológiai fejlődés várható hatásairól.

Figyelemreméltó, hogy míg a uSchool-diákok a társadalmi fenntarthatóságban, az új kommunikációs megoldásokban és a játékfejlesztésben látják a legnagyobb globális üzleti potenciált, addig a magyar piacon az IT/telekommunikáció, a marketing, illetve az oktatás az a három terület, ahol szerintük egy startup sikeres lehet.

A technológiai fejlődéssel kapcsolatban inkább optimisták

A válaszadók mintegy fele szerint a mesterséges intelligencia megjelenése, a robotizáció és a digitális transzformáció előre viszi a társadalmat, mert könnyebbé és hatékonyabbá teszi a munkát. Több mint egyharmaduk tart attól, hogy a digitalizációval eltávolodhatnak egymástól az emberek, és csupán kevesebb mint negyedük aggódik amiatt, hogy a fejlődés társadalmi feszültségekhez vezet, mivel a robotok elveszik az emberek munkáját.

„A negyedik ipari forradalom, az egyre gyorsuló technológiai fejlődés világszerte új kihívások elé állítja a vállalatokat, a munkavállalókat, de a társadalmakat is. Az oktatási rendszerek általában nem tudnak gyorsan alkalmazkodni az ilyen ütemű változásokhoz, a gazdasági szférának viszont túlélése, további sikere miatt muszáj. Jól felfogott érdekünk, hogy a jövő vezetőit felkészítsük a következő évtizedek kihívásaira, és ebben a brit kamara feladata és küldetése, hogy a vállalatok szakembereit bekapcsolja ebbe a folyamatba. A uSchool programmal a gyerekek már a középiskolában megismerhetik az új, gyakorlatias, projektalapú gondolkodást, és az elmúlt hónapokban számos izgalmas startupötletet dolgoztak ki” – mondta Kalocsai Kinga, a BCCH elnökségi tagja.