Dolgok Internete az iskolákban

Dolgok Internete az iskolákban

Dolgok Internete az iskolákban

közszolgáltatás

2 perc

Az IoT technológiai szempontból az oktatást is képes megreformálni.

Az internet az elmúlt egy-két évtizedben erőteljesen beépült az oktatásba, például az e-learning általános gyakorlattá vált, és ahogy az IoT (Internet of Things) világszerte hódít, úgy egyre több területre, így az oktatásra is komoly hatást gyakorolhat.

Például a mobiltechnológia és a Dolgok Internete megoldások terjedése lehetővé tette az intézmények számára, hogy fejlesszék az épületek, egyetemi kampuszok biztonságát, nyomon követhessék a legfontosabb erőforrásokat, és könnyebbé tegyék az információkhoz való hozzáférést. A tanárok számára pedig sok más mellett lehetőség nyílik, hogy a régebbi, hagyományos tantervek helyett úgynevezett „okostanterveket” készítsenek.

Az IoT a felsőoktatásban

Az Internet of Things már az óvodáskorban beléphet a gyerekek életébe, később az általános és középiskolai oktatás évei alatt is végig meghatározó lehet, de legkoncentráltabban a felsőoktatásban jelenhet meg – írja a Business Insider cikke.

A diákok egyre inkább a tableteket és a laptopokat használják a hagyományos könyvek és füzetek helyett. Az összes szükséges információt megtalálják, a tanulást pedig a saját ütemükben végezhetik, akár saját szobájukban, ahol a világhálónak köszönhetően már az oktatás élménye is kevésbé különbözik a tantermekben tapasztaltaktól. Ez a tendencia pedig nemcsak a diákok kényelmét növelheti, hanem az oktatás egész folyamatát hatékonyabbá teheti, kiegészítve a tanárok munkáját. Több rutinfeladatot, mint például a dolgozatok javítása, bizonyos tesztek esetén automatikusan is elvégezhetik a gépek.

A tanárok ehelyett így a személyes tanácsokra koncentrálhatnak, ami sokkal fontosabb a hallgatók számára. A felhőhöz csatlakoztatott eszközök azt is lehetővé teszik, hogy a pedagógusok részletes adatokat gyűjtsenek diákjaikról. Így könnyebben meg tudják állapítani, hogy kik igénylik a legtöbb figyelmet és támogatást. Az összegyűjtött információk a tantervek módosításában is fontos szerepet játszhatnak a jövőben.

Az egyetemek a tantermek falain kívül is használhatják a csatlakoztatott eszközöket, így nyomon követhetik a hallgatóikat és alkalmazottaikat, illetve csökkenthetik a működési költségeiket az eszközök és források folyamatos kontrollálásával. Ezt a nyomkövetést természetesen nem az 1984-ből ismert Nagy Testvér megfigyeléseként kell elképzelni, sokkal inkább olyan fejlesztésekről lenne szó, amelyek biztonságosabbá tehetik a kampuszokat, így például gyorsabbá válhat a problémák feltérképezése, vagy szükség esetén a segélyhívás.

A cikket hamarosan folytatjuk.