Fókuszban a család

Fókuszban a család

Fókuszban a család

közszolgáltatás

3 perc

A Vodafone Magyarország arról készített kutatást, hogy a családok miként használják az info- és telekommunikáció adta lehetőségeket.

Napjainkban a szülőknek egyszerre több szerepben is helyt kell állniuk, így sok esetben kevés idő marad az együttlétre, a gyermekek folyamatos felügyeletére. A telekommunikáció ugyanakkor képes arra, hogy összehozza a családokat, elősegíti, hogy a távollévők is könnyedén tarthassák egymással a kapcsolatot – közölte egy, a családok kommunikációs szokásairól tartott beszélgetésen Pintér Róbert, az Egyszervolt.hu ügyvezetője.

A felelőzés internetezés ne a minőségi családi élettől vegye el az időt

A portál vezetője azt is elmondta, hogy nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy mind a gyermekek, mind a szülők tudatosan éljenek a mobilkommunikáció vívmányaival. A felelős internetezés egyik alapvető feltétele, hogy az internethasználat ne a minőségi családi élettől vegye el az időt, ugyanakkor legalább ilyen fontos az internetbiztonság kérdése is. A vir­tu­á­lis világ számtalan veszélyt rejt a gyermekek számára, ezért nagyon fon­tos, hogy a szülők tisz­tá­ban legyenek az alap­vető szá­mí­tó­gé­pes és mobil fogal­mak­kal, ehhez pedig jó minőségű tartalmakra van szükség.

A Vodafone Magyarország lakossági szolgáltatásainak fejlesztésekor a családokra is kiemelten odafigyel – nyilatkozta Révész Balázs, a vállalat marketingigazgatója. Hozzátette: a Vodafone által a közelmúltban elvégzett felmérés szerint egyértelmű igény van az olyan, az egész család igényeinek megfelelő szolgáltatásokra, mint a közelmúltban bevezetett Vodafone Family.  

A cég az eddigieknél is jobban koncentrál a digitális írástudás erősítésére, hogy a családok képessé váljanak kiküszöbölni a potenciális veszélyeket, és maximálisan ki tudják használni a telekommunikáció előnyeit. Ezért a jövőben még több olyan alkalmazást kíván a családok kezébe adni, amelyek lehetővé teszik a szülő számára a gyermekek internethasználatának felügyeletét, ugyanakkor élvezetes és izgalmas formában a fiatalokat is megtanítják a felelős webhasználatra. 

Mobilkommunikáció a mindennapokban

A közelmúltban elvégzett kutatás a többi között rámutatott arra, hogy a családok igényei számos területen jelentősen különböznek az egyénekétől. Ezekre válaszul született meg a Vodafone Family csomag. A kutatás ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a családok egyre nagyobb hányada használja a mobilkommunikációs eszközöket a mindennapos kapcsolattartásra, és arra is, hogy a család mobil- és internethasználattal kapcsolatos szokásainak kialakítása során kulcsszerep hárul az anyákra.

A felmérés szerint jellemzően az édesanyák látják át jobban a különféle veszélyforrásokat, ők döntik el, milyen mobileszközöket és mikor adjanak a gyermek kezébe, míg az apák általában a pénzügyi hátteret nyújtják. A kutatás megerősítette, hogy a családok számára kiemelt szempont, hogy a szülők és a gyermekek mindig elérjék egymást. Természetesen a szülők számára az is fontos, hogy irányítani tudják a költségeket, és hogy a gyerekeik soha nem kerüljenek olyan helyzetbe, hogy ne tudják őket felhívni.

Erre a problémára válasz a kimondottan a kisebb gyermekeknek szánt feltöltőkártyás Kid csomag, amelyben a családon belüli díjmentes beszélgetést akkor is elérhető, ha egyébként nincs lebeszélhető összeg a kártyán.

A nagyobb, már aktívan internetező gyerekeknek, 18 év alatti fiataloknak szól az új Young csomag. Ebben kiemelkedően magas, 2 GB-os adatforgalmi keretet kaphatnak a fiatalok, miközben a családon belül díjmentesek a hívások.