Önmagukat reklámozzák az ínyenc csokoládék

Önmagukat reklámozzák az ínyenc csokoládék

Önmagukat reklámozzák az ínyenc csokoládék

kereskedelem

3 perc

A legnagyobb lettországi édességbolt üzleteiben intelligens érzékelőket szereltek fel, amelyek akciós ajánlatokat és videókat közvetítenek a betérő vásárlók mobiljára.

Ragadós példa: vértezze fel magát okosmatricával! >>Lettországban mostantól szinte megszólalnak a boltok polcain sorakozó ízletes nyalánkságok. A legnagyobb helyi édességgyártó társaság ugyanis úgy döntött, hogy Bluetooth Low Energy kapcsolattal működő, speciális érzékelőkkel – tehát úgynevezett „beacon”-ökkel – látja el a fővárosban, Rigában található üzleteit. A szenzorok automatikusan információkat küldenek a vásárlók okostelefonjára – azon a nyelven, amely a mobil alapbeállításai között szerepel.

A Laima a mintegy tucatnyi országban alkalmazott Knoq elnevezésű iBeacon-platformot vette igénybe a fejlesztés során, a megoldást a többnyelvű szolgáltatást nyújtó Acma Holdings biztosítja. „Lettország egy nagyon sokszínű ország; a hivatalos nyelv a lett, de igen jelentős az orosz népesség aránya is, és rengeteg a zömmel angolul beszélő turista” – mondta Denis Slobodyan, az Acma Holdings társalapítója és igazgatója.

Az üzletvezetők tehát mostantól megtehetik, hogy mondjuk, angolul feltöltenek valamilyen tartalmat, és aztán egy ettől eltérő szöveget lettül vagy oroszul. Emellett arra is lehetőség nyílik, hogy kizárólag egyetlen nyelven töltsék fel az édességekre és az aktuális akciókra vonatkozó információkat, a rendszer pedig automatikusan átfordítja a szöveget egy másik nyelvre.

Receptekkel bombázza a vásárlókat a zabpehely >>Az iBeacon-platformnak a videók, képek megosztása sem jelent gondot, illetve más okostelefonos funkciókat is magában foglal. A cégek így közvetlenül kommunikálhatnak a vevőikkel, és komoly pénzeket spórolnak meg, hiszen a reklámanyagokat nem kell kinyomtatniuk.

Ahhoz, hogy az információkhoz hozzájuthassanak, a boltok látogatóinak le kell tölteniük a Knoq mobiltelefonos alkalmazást. A rendszerben arra is lehetőség van, hogy a vásárlók olyan tartalmakhoz férjenek hozzá, amelyeket a város más pontjain töltöttek fel, például könyvtárakban, szállodákban, bárokban és éttermekben. „Csak Rigában 400 intelligens érzékelő található a város különböző pontjain, ebből 30-40 darabot szereltek fel a Laima üzleteiben” – tette hozzá az igazgató.  

Forrás: NFC World+