Megállíthatatlan az e-kereskedelem rohamtempójú fejlődése

Kapcsolódó cikkek

Megállíthatatlan az e-kereskedelem rohamtempójú fejlődése

Megállíthatatlan az e-kereskedelem rohamtempójú fejlődése

kereskedelem

2 perc

A megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, ami egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment megoldásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró.

A járvány miatt gyorsulni kellett, de nem mindenki volt elég felkészült

A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, valamint saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen.

A szektor világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki. A globális kiskereskedelmi piac növekedése ugyanis a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető. A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.

A saját B2C csatorna előnyei

A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni.

Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-ának fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből. Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna számos előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, és nincsenek a piacterek által diktált korlátozások.

A dobozos megoldás, ami mégis egyedi

A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra, de nemcsak az évi minimum 10 ezer darabos szállítási igényeket tudja kiszolgálni, hanem kisebb volumenű megrendeléseket is, ami így akár egy kisebb kereskedőnek, webáruházaknak is kényelmes megoldás lehet. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást biztosít, és versenyelőnyként már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz.