Ezért kedvelik a vevők az NFC-alapú technológiát

Ezért kedvelik a vevők az NFC-alapú technológiát

Ezért kedvelik a vevők az NFC-alapú technológiát

kereskedelem

2 perc

Különleges, személyre szabott akciók, pontos információk a bolti termékekről, egyszerű elektronikus fizetés és mobil bevásárlókocsik – egyebek között ezért részesítik előnyben a vásárlók az NFC-re épülő megoldásokat.

Napjaink felgyorsult és mobil-központú világában a vásárlói igények is szinte napról napra változnak. A fogyasztók egyre szívesebben fizetnek elektronikus úton a boltokban, hiszen így nem kell készpénzt magukkal hordaniuk, emellett kikerülhetik a pénztár előtt kígyózó sorokat. Az innovatív technológiák továbbá lehetőséget adnak, hogy a vevők személyre szabott akciókról kapjanak értesítést mobiltelefonjukra, vagy részletes információkhoz jussanak a polcokon található termékekről.

Egy friss kiskereskedelemi kutatás és internetes felmérés adatai szerint a vevők ma már egyre inkább az NFC-alapú technológiákat részesítik előnyben. A „Near Field Communication” olyan szabványok összessége, melyek kis hatótávolságú, kétirányú kommunikációt tesznek lehetővé. Elsősorban okostelefonoknál és más hordozható mobileszközöknél használják kis mennyiségű adatok mozgatására, például érintés nélküli fizetésnél, apró adatok küldésénél, illetve akár különféle, nagyobb sebességre képes vezeték nélküli hálózati kapcsolatok (wifi, Bluetooth) felállításánál.

A fogyasztók titkaiért versenyeznek a cégek >>Az okostelefonok folyamatosan alakítják az életmódunkat, azt, ahogy egymással kommunikálunk vagy vásárlunk – hangsúlyozta a tanulmányt megrendelő NFC Forum ügyvezető igazgatója. Paula Hunter szerint a kiskereskedők több évtizede dolgoznak azon, hogy az innovatív technológia kiaknázásával javítsák a vásárlói elégedettséget, és minden eddiginél több információhoz jussanak a vevőikről. A digitális fejlesztések - több-kevesebb sikerrel - mind hozzájárultak ahhoz, hogy a fogyasztók elkötelezettebbé váljanak egy-egy áruház vagy márka iránt. 

A világ egyik vezető fogyasztói trendeket nyomon követő kutatócége, a Strategy Analytics a felmérés során 36 kiskereskedelmi vállalat vezetőjét kérdezte meg, az interneten pedig több mint ezer fogyasztó vett részt a tanulmányban. A riport hat olyan kulcsterületet emelt ki, ahol a kiskereskedők, eladók és a vállalatok nagyobb arányban alkalmazhatják az NFC-alapú technológiákat, hogy javítsák a szolgáltatásaik színvonalát, és a vásárlói elégedettséget, növeljék a forgalmukat és elmélyítsék a vevők egyes márkák iránti hűségét.

Receptekkel bombázza a vásárlókat a zabpehely >>A kutatás eredményei alapján a fogyasztók elsősorban azért részesítik előnyben az NFC-alapú technológiákat, mert ezeknek a segítségével valós idejű, lényeges és pontos információkhoz juthatnak az áruházi akciókról, nyereményjátékokról és kedvezményekről. Fontos szempont volt továbbá a multimédiás tartalmakhoz való hozzáférés, illetve, hogy a vásárlók részletes adatokat kaphatnak a polcon lévő termékekről, vagy akár digitális kijelzőkön válogathatnak egy ruhaboltban a különféle modellek, színek és méretek között.

A tanulmány eredményei szerint a válaszadók háromnegyede rendkívüli módon elégedett volt az NFC-alapú megoldásokkal. A részt vevők 75 százaléka továbbá úgy nyilatkozott, hogy szívesen használná az innovatív technológiákat, hogy így több adathoz jusson egy termékről és a raktárkészletekről, illetve, hogy például egy hiánycikknek számító áruhoz mikor juthat hozzá. A fogyasztók több mint 60 százaléka emellett kipróbálná a mobil bevásárlókocsikat, vagy NFC segítségével rendelné meg a kiegészítőket egyes termékekhez.

„A felmérésnek köszönhetően már sokkal jobban értjük, hogy a vásárlókat milyen módon tehetjük elkötelezetté, és hogyan javíthatjuk a vevői elégedettséget. A fogyasztók főleg azért részesítik előnyben az NFC-alapú technológiákat, mert sokkal gyorsabbak, hatékonyabbak és fokozott ellenőrzést tesznek lehetővé a hagyományos megoldásokhoz képest” – hangsúlyozta Paula Hunter, az NFC Forum ügyvezető igazgatója.   

Forrás: Connected World