Eljött az ideje a kültéri reklámok kódolásának

Eljött az ideje a kültéri reklámok kódolásának

Eljött az ideje a kültéri reklámok kódolásának

kereskedelem

2 perc

Bár a kültéri reklámfelületeken számtalan lehetőség kínálkozik az NFC és QR kódok használatára, a marketing szakemberek még nincsenek kellőképpen tisztában a modern technológiák nyújtotta előnyökkel.

Csupán a marketing szakemberek elenyésző hányada van tisztában azzal, hogy a vállalatok kültéri reklámkampányai során NFC, illetve QR kódok használatára is van lehetőség – derül ki a brit Clear Channel legfrissebb kutatásából.

Ha kíváncsi, hogy pontosan mit is jelent az NFC-technológia, olvassa el korábbi cikkünket! >>A felmérés szerint a vállalatok hirdetésekért felelős dolgozóinak mindössze 18 százaléka van tudatában annak, hogy a kültéri reklámfelületeken – a fényposztereken vagy a plakátokon – a korszerű technológiák segítségével tehetik még népszerűbbé a termékeiket. Ez abból a szempontból meglepő lehet, hogy a válaszadók zöme az innovációt tartja a legjobb megoldásnak ahhoz, hogy a vásárlók minél szélesebb köréhez jusson el új módokon.  

A világ egyik legnagyobb kültéri reklámkampányokat bonyolító vállalkozása a ’Look Again’ nevű kutatásában összesen 200 marketing szakember véleményét összegezte. A tanulmány azt is feltárta, hogy a megkérdezettek nagyon csekély mértékben veszik egyelőre igénybe az érintés nélküli, továbbá a mozgásérzékelő technológiát (27-27 százalékban) a kültéri reklámhadjárataiknál. A válaszadók az arcfelismerő rendszerek nyújtotta előnyöknek sincsenek tudatában, hiszen pusztán a szakértők 13 százaléka hallott a technológiáról, vagy építette már be a vállalata marketing stratégiájába. 

Menőbb QR-kódokkal aratna az Alibaba >>A legismertebbnek az érintőképernyős megoldások számítanak (42 százalék), a dobogó második, illetve harmadik fokára a környezetbarát, valamint a digitális – videó – vetítő technológiák kerültek (40-40 százalék). A felmérés pozitívumként említette azt, hogy pusztán a megkérdezettek 6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még sosem hallott egyik megoldásról sem. „Azon a ponton vagyunk, amikor sok marketing szakember tájékozottsága nem éri el a digitális kifinomultság olyan magas szintjét, mint amit a kültéri reklámkampányok során alkalmazhatnának.” – hangsúlyozta a Clear Channel marketingigazgatója.

Sarah Speake felhívta a figyelmet arra, hogy az Egyesült Királyságban az elmúlt néhány évben több millió font összértékű „digitális” befektetést hajtottak végre a vállalkozások. Ennek eredményeképp megszületett egy olyan médium, amelyik képes arra, hogy a fogyasztók széles tömegeihez jusson el, valamint úgy tegye a hirdető cégeket nemzeti és világszinten népszerűvé, hogy az elért eredményeket mérni és számszerűsíteni lehessen.

A Clear Channel még 2011-ben alkalmazta először az NFC-alapú technológiát egy kültéri reklámkampány során. A nemzetközi piacokon elvégzett első tesztek alapján a tavalyi év júliusában az Egyesült Államokban és Kanadában elindította Connect elnevezésű interaktív hirdetési platformját. A felületen a vállalkozások NFC és QR kódokkal, illetve SMS-ekkel tehetik sokkal személyre szabottabbá a reklámjaikat, így biztosítva azt, hogy eljussanak célközönségükhöz. A rendszert jelenleg világszerte 23 országban használják sikerrel.

Forrás: NFC World +