Digitális bevásárlókosarat pakolnak meg a franciák

Digitális bevásárlókosarat pakolnak meg a franciák

Digitális bevásárlókosarat pakolnak meg a franciák

kereskedelem

3 perc

A francia Carrefour, illetve az Intermarché áruházlánc párizsi boltjaiban olyan NFC-alapú technológiákat és szolgáltatásokat üzemeltek be, amelyek segítségével a vevők akár digitálisan is összeállíthatják bevásárlólistájukat.

A párizsi Carrefour hipermarket vevői mostantól már okosórával is összeállíthatják a bevásárlólistájukat, menet közben kihúzhatják róla a beszerzett árucikkeket, és a vásárlás végeztével hűségpontokat is kaphatnak. A szolgáltatás része azoknak a mobil vásárlást új szintre emelő megoldásoknak, amelyeket a francia kiskereskedelmi óriás a tavalyi év során vezetett be. Ennek jegyében például a Carrefour volt az első áruházlánc, ahol az eladók NFC-alapú címkék segítségével hívták fel a figyelmet a polcokon lévő leértékelt termékekre és akciókra.

A Villeneuve-la-Garenne-ben lévő üzletbe betérők úgy pipálhatják ki a megvett árucikkeket, hogy egyszerűen csak rányomnak az okosórájuk kijelzőjén arra a termékre, amelyik már bekerült a kosárba. A hordható kiegészítők ezt követően Bluetooth-kapcsolaton keresztül továbbítják az adatokat a mobiltelefonokra. A Think&Go informatikai cég által kifejlesztett C-où alkalmazás segítségével a vevők már vásárlás előtt is elkészíthetik a listájukat, amely azután a felhasználók intelligens időmérőjén válik láthatóvá.

Az okosórán keresztül is leellenőrizhető lista szabaddá teszi a vásárlók mindkét kezét, a telefonjukat pedig zsebre vághatják, hiszen a mobiljuk csatlakozik a csuklójukon lévő kiegészítőhöz – mondta Tim Baker, a Think&Go marketingigazgatója. A megoldást kezdetben kifejezetten a Samsung Gear S okosórákhoz tervezték, de az Android Wear megjelenésével a jövőben várhatóan valamennyi androidos kiegészítőn elérhető lesz a szolgáltatás.

Harc a vásárlókért - újratervezés jöhet a kereskedelemben >>Nem a Carrefour az egyetlen olyan francia áruházlánc, amely szeretné kiaknázni az NFC-ben rejlő lehetőségeket. Az Intermarché a párizsi Issy-les-Moulineaux negyedben található üzletében nemrégen vezette be azt a szolgáltatást, amellyel a vevők egy digitális bevásárlókosárba tehetik a kiszemelt árucikkeket, sőt akár személyre szabott kedvezményeket is kaphatnak a mobiljukon keresztül.

Ahhoz, hogy a fogyasztók digitális módon állíthassák össze a bevásárlást, nem kell mást tenniük, mint az üzlet polcain sorakozó árucikkek NFC-alapú címkéihez érinteni az okostelefonjukat. Ezzel folyamatosan nyomon lehet követni, hogy éppen milyen összegnél tartanak, rögtön igénybe lehet venni a kedvezményeket, és a vásárlás végeztével sem kell kipakolni a kosarat. A számla kiegyenlítése egyelőre „hagyományos” módon történik, ugyanakkor a szolgáltatást fejlesztő Store Electronic Systems (SES) szerint a következő lépcső az NFC-alapú fizetések lehetővé tétele lesz.

Forrás: NFC World+