Vevőkövetés a kereskedelemben

Vevőkövetés a kereskedelemben

Vevőkövetés a kereskedelemben

IoT Podcast

19 perc

A hipermarketeknek napjainkban nemcsak más nagyobb üzlethálózatokkal kell versenyezniük, hanem a webshopok kínálatával, árával és online adatgyűjtési rendszerével is. Ebben a kiélezett helyzetben külön hangsúlyt kaphatnak az innovatív technológiák, amelyek okostelefonok, érzékelők és jeladó eszközök segítségével ösztönzik vásárlásra a fogyasztókat.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A vevők az esetek 70-80 százalékában csak a polcok előtt állva döntik el, hogy pontosan mi is kerüljön a kosarukba. Emiatt kiemelt jelentősége lehet annak, hogy az üzletek tulajdonosai mennyire hívják fel a figyelmet az akciókra és a leértékelt termékekre. Az eligazodást segítheti az a pár évvel ezelőtt elindult folyamat, amelynek során a vevők intelligens megoldások révén részletesebb és pontosabb információkhoz juthatnak az árukról, míg a kereskedők nyomon követhetik a hozzájuk betérők útvonalát, vagy adatokat gyűjthetnek a fogyasztói szokásokról – részletezte Tajta Ákos, a General Electric innovációs igazgatója.

A vásárlóknak nem kell mást tenni, mint letölteni az adott üzlet okostelefonos alkalmazását. Az applikáció automatikusan azonosítja őket a belépéskor, és a korábbi információk alapján személyre szabott akciókra hívja fel a figyelmet. A GPS-hez hasonlóan az alkalmazás Low Energy Bluetooth vagy wifi-kapcsolaton keresztül navigálja a fogyasztót az őt érdeklő termékhez, a felhasználó pozíciójáról és mozgásáról pedig ma már arra is létezik megoldás, hogy fény általi kommunikáció segítségével gyűjtsenek adatokat.

Az utóbbi években ugyanis egyre elterjedtebbek a LED-es fényforrások, melyek nem csupán energiát és pénzt takarítanak meg, de magas frekvencián villogtatva adatküldésre is képesek, illetve érzékelik, ha egy vevő elhalad az adott lámpa mellett. Mivel a fogyasztókat általában több mennyezeti fényforrás világítja meg, ezért az okos algoritmusok alapján pontosan meg lehet határozni a helyzetüket – fejtette ki Tajta Ákos.

Az is gyakori, hogy a bevásárlókocsikra szerelnek fel táblagépeket és mobilokat, amelyek a navigálás mellett abban is segítenek, hogy a vásárlók le tudják olvasni a termékek vonalkódját.

A világítástechnika átalakításával a boltok átlagosan a rezsiköltség mintegy 30-40 százalékát tudják megspórolni. Bár a fejlesztések kezdetben még jelentősebb beruházást igényelnek, valamennyi nagy üzlethálózat számára gyors megtérülést ígérnek. A beruházás révén pedig nemcsak energiát és pénzt takaríthat meg az adott vállalat, hanem többletbevételre is szert tehet. Az intelligens technológiák tesztelése már Európában és Amerikában is elindult, de egyelőre nincs olyan hipermarket, amely egységes rendszert vezetett volna be az üzleteiben.

Ha kíváncsi a részletekre, akkor hallgassa meg az M2M Zóna teljes műsorát!