Black Friday: indul az ünnepi roham a webshopokban

Black Friday: indul az ünnepi roham a webshopokban

Black Friday: indul az ünnepi roham a webshopokban

kereskedelem

2 perc

Mekkora kiadással számolunk az idei Fekete Péntek vásárlói? Hány webáruházban és milyen digitális platformon nézelődnek párhuzamosan? Melyik fizetési módot részesítik előnyben? A Jófogás online felmérésében 4120-an vettek részt.

Magyarországon november 27-én esedékes Black Friday jelenti az év egyik legnagyobb promóciós eseményét. Ami a vevők szempontjából a vásárlási lázat és a limitált ajánlatokat testesíti meg, az e-kereskedelmi és logisztikai cégek részéről hatalmas felkészülést és tervezést igényel. Ugyan a Jófogás klasszikus értelemben nem vesz részt a Black Friday akcióiban, de a havonta 1,6 millió egyedi látogatójával sokat tud a felhasználói viselkedéséről, látogatói pedig aktív vásárlóknak számítanak egyéb digitális piactereken is.

Az apróhirdetési portál november közepén végzett online felmérése szerint a látogatók 54 százaléka Fekete Pénteken legfeljebb 5 webshopban fog párhuzamosan nézelődni, míg negyedük 5-10, 15 százalékuk pedig 15-nél is több online boltban fog egyszerre válogatni az akciós termékek közül.

A kosárméretek tekintetében a válaszadók csaknem 40%-a legfeljebb 50 ezer forintot tervez költeni, míg a megkérdezettek 12%-a 100 ezer forintot, 7%-a pedig 150 forintot is meghaladó kiadással számol.

A fizetési módoknál a készpénzes utánvét a legnépszerűbb (54%), a bankkártyás fizetési lehetőséget 33%, a banki átutalást 8, az elektronikus pénztárcát pedig 5 százalék jelölte meg.

„A többcsatornás értékesítési modell és az ez irányú fejlesztések létjogosultságát visszaigazolandó, a kitöltők 52%-a idén okostelefonon és tableten fog a kedvezményekre vadászni. Rendkívül fontos, hogy az e-kereskedelmi szereplők a felhasználói élményt szem előtt tartva, megfelelően optimalizált és nagy terhelést tűrő felületekkel várják a vásárlóikat. Egy-egy apróbb hiba és késlekedés ugyanis is azt eredményezheti, hogy a felhasználó azon nyomban átklikkel egy másik webshopba. Miként a felmérésünkből is kiderül, ilyenkor rengeteg ablak és applikáció van párhuzamosan megnyitva” – emelte ki Palocsay Géza, a portált működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A kitöltők 63%-a arra számít, hogy a koronavírus miatt a webshopok és főleg a csomagszállítók még a tavalyinál is jobban túl lesznek terhelve. Csupán a vevők 14 százaléka tervez személyes átvétellel, ezzel szemben 44% futárszolgálatos, 20% postai házhoz szállítást, 11-11 százalék pedig csomagautomatába vagy átvételi pontra történő szállítást fog kérni. 

A várható rendelési roham mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a logisztikai cégeknek minden eddiginél nagyobb csomagszámmal kelljen megbirkózniuk.