Az ünnepi vásárlások az m-kereskedelmet is felpörgetik

Az ünnepi vásárlások az m-kereskedelmet is felpörgetik

Az ünnepi vásárlások az m-kereskedelmet is felpörgetik

kereskedelem

2 perc

A PayPal nemzetközi kutatása szerint minden korábbinál többet vásárolnak a világ fogyasztói mobil eszközök használatával. A mobil kereskedelem legmeghatározóbb trendjei jelenleg a közösségi platformokon történő vásárlás térnyerése és a mobilos vásárlás biztonságába vetett bizalom kérdésköre.

Az online értékesítő vállalkozások számára 2020 és az azt követő időszak több lehetőséget kínál, mint valaha, hogy a fogyasztói szokásokat és az egyes piacok jellegzetességeit figyelembe véve egyszerűbbé tegyék a vásárlás folyamatát, és növeljék a vásárlási élményt.

A PayPal megbízásából az Ipsos piackutató készített nemzetközi kutatást, amely áttekintést nyújt a m-kereskedelem (mobil kereskedelem) legfrissebb globális trendjeiről.

Mindez különösen hasznos lehet a magyar elektronikus kereskedelem azon szereplői számára is, akik az év legnagyobb globális vásárlási időszaka alatt prioritásként kezelik a legfontosabb e-kereskedelmi piacokra (Egyesült Államok, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína) történő értékesítéseik növelését.  

A legfontosabb a mobilcsatornák előtérbe helyezése

A globálisan megkérdezett fogyasztók mintegy 80 százaléka vásárolt már okostelefonon keresztül, miközben a webshopoknak csak 63%-a optimalizált mobil fizetések fogadására. A két érték közötti több mint 15% százalékpontos különbség rámutat, hogy sok vállalkozás nem használja ki a m-kereskedelem robbanásszerű növekedése által kínált lehetőségeket.

A kutatás alapján a vállalkozásoknak mobiloptimalizált élményt kell kínálniuk, különösen, ha a fiatalabb – például Z és Y generáció – korosztályt kívánják megszólítani. Az egyszerű és biztonságos mobil élmény biztosítása eddig nem feltétlenül volt prioritás a világ kisvállalkozásai számára. Most azonban ezen vásárlók igényeinek előtérbe helyezése kevesebb kosárelhagyáshoz vezethet, és akár 15%-kal több potenciális vásárlót eredményezhet.
 
„Magyarországon a kkv-k csupán 13 százaléka értékesít online – ez valamivel alacsonyabb, mint az EU-tagállamok 17%-os átlaga. Ugyanakkor a PayPal adatai szerint a nemzetközi kereskedelmet folytató online vállalkozások növekedési üteme sokkal magasabb (14,3%), mint a csak helyi kereskedelemben érdekelt vállalkozásoké (2%)” – mondta Marcin Glogowski, a cég közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

Trendek a nagyvilágból

India vezető szerepet játszik a mobil kereskedelemben: az indiai fogyasztók 70%-a inkább mobil eszközt használ a vásárláshoz, és a helyi kereskedők 81%-a optimalizálta webhelyét mobilos vásárlására.

Az európai piacok közül legtöbben Olaszországban vásárolnak okostelefonon keresztül. Ugyanakkor az olasz vállalkozások csak 65%-a számolt be mobiltelefonra optimalizált webhelyről vagy saját alkalmazásról.

Az Egyesült Államokban a fogyasztók 72%-a használ okostelefont online fizetéshez, míg a vállalkozások 57%-a optimalizálta a vásárlói élményt mobiltelefonra.