Az AR és VR dobhatná fel az elektronikai üzletek forgalmát

Kapcsolódó cikkek

Az AR és VR dobhatná fel az elektronikai üzletek forgalmát

Az AR és VR dobhatná fel az elektronikai üzletek forgalmát

kereskedelem

2 perc

Az internetes vásárlás korában a fogyasztók az esetek többségében nem szeretnek boltokba járni – ha csak azok nem nyújtanak valami igazán különlegeset.

Lenyűgöző látvány: virtuális valóság a marketingben

Nem várhatnak ölbe tett kézzel az elektronikai láncok arra, hogy több vevő tévedjen be az üzleteikbe – idézi a GfK-t a hvg.hu.

Az elemzőcég nemzetközi adatai szerint a forgalom jelentős részét kitevő háztartási nagygépeknek például már egyötödét online csatornákon értékesítik, és sok országban már egyáltalán nem növekednek az offline (bolti) eladások. Az emberek ugyanis nem érzik úgy, hogy érdemes lenne bemenniük az üzletekbe.

A lisszaboni IFA 2017-en bemutatott Future Buy című tanulmányból kiderül, hogy az emberek 41%-a szívesebben menne be egy üzletbe, ha ott valamilyen kiterjesztett (AR) vagy virtuális valóságra (VR) épülő élménnyel találkozna.

A GfK háztartási nagygépekért felelős igazgatója, Natalia Andrievszkaja nem vitatja, hogy ez nagy befektetést igényel az üzletektől, de ellensúlyozhatná a látogatószám csökkenését. A szakember szerint ráadásul még akkor is jól járhat egy üzletlánc, ha az adott érdeklődő végül nem veszi meg a VR-ben kipróbált terméket, hiszen a virtuális valóság, mint új élmény megmarad benne, és azt adott bolthoz fogja kötni.