A viselhető technológia már a kifutókra is betört

A viselhető technológia már a kifutókra is betört

A viselhető technológia már a kifutókra is betört

kereskedelem

2 perc

Önmagában a viselhető készülékek nem számítanak új jelenségnek: gondoljunk csak a lépésszámlálókra vagy a fitneszkarkötőkre. A „sportos” megoldásokon túl azonban a divat világa sem szeretne kimaradni az okostechnológia újításaiból.

Az Amazon például már 2014 tavaszán külön „butikot” nyitott az ilyen készülékeknek, ahol a legújabb, legtrendibb termékek, oktatófilmek és termékajánlók mind egy helyen megtalálhatók. A kifutók világában is fel-felbukkannak a viselhető technológiához kötődő újítások. Íme, néhány példa az elmúlt másfél év érdekességeiből.

Tory Burch és Fitbit: az amerikai designer négy különböző speciális tokot tervezett a FitBit Flex-nek. A vadabbak akár az aranyszínű karperecet is választhatják.

Rebecca Minkoff és Case Mate: a mindig néhány lépéssel a többiek előtt járó Minkoff az egyik 2015-ös kollekciójában olyan gyönyörű high-tech kiegészítőket mutatott be, amelyeket biztos vannak, akik akkor is hordanának, ha nem mérnék az élettani funkciókat.

Opening Ceremony és Intel: a technológiai cég divattervezőkkel együttműködve tavaly olyan karperecekkel rukkolt elő, amelyek inkább tűnnek első pillantásra luxus kiegészítőnek, mint egy újabb technológiai eszköznek. Az ékszer kígyóbőr mintájú és gyöngyökkel díszített, ráadásul találkozó-emlékeztetőket, szöveges üzeneteket küld viselőjének.

Chromat és MisFit: a neves divattervező olyan modern vonalú (főleg felsőkből álló) kollekciót alkotott, amelyekbe egyszerűen belehelyezhetőek a MisFit egészségfigyelő érzékelőit.

Ralph Lauren és US Open: már a 2014-es amerikai nemzetközi teniszbajnokságon bemutatkozott a Ralph Lauren okospóló, amely nemcsak egy menő sportmez. A műszálas anyagba ugyanis ezüstborítású fonalat szőttek, ami figyeli a szívműködést, a légzésfunkciókat és a stressz-szintet, majd továbbítja azokat a telefon alkalmazásához, így teljes képet kaphat a viselője életfunkcióiról és teljesítményéről.

Henry Holland és NFC: néhány hónappal ezelőtt a londoni Fashion Week rendezvényén a kis hatótávolságú NFC-technológia is helyet kapott a kifutón. A VIP vendégek egy speciális gyűrűt kaptak belépéskor, amelynek segítségével a rendezvény közben vásárolhattak a bemutatott ruhakölteményekből. Ha a vásárló hozzáérintette a gyűrűjét a kiválasztott darabon lévő árcédulához, akkor a kihelyezett terminál érzékelte a vásárlást, és levonta az összeget a vendég bankszámlájáról.

Forrás: Self.com