A járvány eredményeképp március közepe és április vége közötti másfél hónap során – csupán a termékrendelések tekintetében – több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a hazai online kiskereskedelmi piacon. Ezzel az aktív, online vásárló felnőtt lakosság száma már eléri a 3,35 millió főt. A bővülés mértékét érzékelteti, hogy 2019-ben 8 hónap alatt nőtt organikusan ilyen mértékben az új belépők száma, mint most a vírushelyzet hatására alig másfél hónap alatt.
Bár a koronavírus csak március második felében tört be a lakosság hétköznapjaiba, az e-kereskedelem első negyedéves eredményeire így is hatással volt: a kereskedők három hónap alatt mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben.
A magyar szektor szerencsésnek mondható: több európai országgal ellentétben a magyar kormány nem függesztette fel az online kiskereskedelmet, így a szektor bővülése a második negyedévben még látványosabb lehet. A GKI Digital várakozásai szerint ez akár rekord közeli, 34-35%-os növekedést is jelenthet az áprilisi-júniusi időszakban.
Számolva az év második felére várt vásárlóerő-csökkenéssel és gazdasági recesszióval, az éves online forgalom tekintetében drasztikus változások helyett valószínűleg inkább csak átrendeződések lesznek. Azonban az első két negyedév megnövekedett vásárlói bázisa és rendelésszáma összességében segíthet abban, hogy ez a szektor az év második felében is tartani tudja a növekedés gyorsuló dinamikáját. Így a piac a mostani kilátások alapján (a tavalyi 16%-os bővülést követően) éves szinten mintegy 25%-kal növekedhet.
Az online áruházakban március közepe óta tapasztalható többletforgalom jellemzően három különböző vásárlói magatartás eredménye: