Sikeres évet zárt a Huawei
Sikeres évet zárt a Huawei
2016. január 08.
A kínai gyártó nemcsak anyaországában vette át az okostelefon-piac vezetését, hanem világszerte is növekszik, főleg a kutatás-fejlesztésben és az okosotthonok területén.
A Huawei a 2016-os CES (Consumer Electronics Show) szórakoztatóelektronikai kiállításon jelentette be, hogy 2015-ben 108 millió okostelefont szállított ki, 44 százalékkal többet, mint 2014-ben. A vállalat éves bevétele tavaly meghaladta a 20 milliárd amerikai dollárt, amely 70 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest.
Kínában 2015 márciusa óta bír a legnagyobb piaci részesedéssel az okostelefonok piacán, Észak-Amerikában pedig a Google számára gyártott Nexus 6P-vel ért el áttörést 2015-ben: ezek a készülékek a bemutatásukat követő egy hónapon belül elkeltek a Google áruházból.
Huawei Laborban tanulhatnak a győri diákok
98 millió amerikai dollárt fektettek a legutóbbi három évben abba, hogy egy új kutatócsoportot hozzon létre Franciaországban, amely megalkotta az első saját fejlesztésű ISP-t a Mate 8 számára. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók jobb fényképeket készítsenek gyorsabb fókusszal, továbbá növeli a kép élességét és pontosabb színárnyalatokat biztosít.
2015-ben a cég az autóipar vezető szereplőivel, a General Motors csoporttal, a Volkswagennel és a PSA Peugeot Citroennel dolgozott együtt, hogy a jövő járműveit a vállalat 4G kommunikációs moduljaival szerelhessék fel.
Ezen kívül a bemutatták a Lite OS operációs rendszert, amely egy integrált sztenderd protokoll okoseszközök számára. Ennek kapcsán a vállalat több mint hatvan partnerrel kötött együttműködési megállapodást, többek közt olyan háztartási cikkeket és elektronikai eszközöket gyártó cégekkel, mint a Haier, a Midea, vagy a Skyworth.