Mit változtat meg 2017-ben az IoT?
Mit változtat meg 2017-ben az IoT?
2017. január 09.
Sok szempontból szinte lehetetlen megjósolni, hogy mi is vár egy alakulóban lévő piacra, hiszen az Internet of Things csupán most kapcsolt második sebességbe. Az viszont borítékolható, hogy a Dolgok Internete univerzuma várhatóan a következő években is hihetetlen léptékben bővülhet tovább.
John Chambers, a Cisco volt vezérigazgatója szerint 2020-ban világszerte nagyjából 50 milliárd intelligens eszköz lesz forgalomban, ezzel pedig a piac értéke megközelíti majd a 19 billió dollárt.
Daniel Burrus vezető jövőkutató azon véleményének adott hangot, hogy a szakértők korábban teljesen alábecsülték a használati tárgyak interneten keresztüli hálózatba kapcsolásának lehetőségeit. A szakember ezt az okosbeton példájával támasztotta alá, amely képes arra, hogy kommunikáljon az összekapcsolt autóval összeköttetésben álló intelligens közműhálózattal. A fejlesztés előnye, hogy ezzel el lehet kerülni a jegesedés okozta baleseteket az utakon; ráadásul ez pusztán egyetlen példa azokra a forradalmi változásokra, amelyeket a Dolgok Internete lehetővé tesz.
Érdemes azonban hozzátenni, hogy miközben arra összpontosítunk, hogy miképpen lépnek egymással kapcsolatba az intelligens készülékek, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy az IoT alapjaiban változtatja majd meg a hétköznapi kommunikációt. Az emberek közti interakció már most is gyökeresen eltér az öt évvel ezelőttitől, az információcsere a különböző generációk között pedig szinte a felismerhetetlenségig megváltozott – emelte ki Michael Affronti, a Fuze termékfejlesztési alelnöke.
Íme néhány példa, hogy miként alakíthatja át a kommunikációt a Dolgok Internete a következő években:
Párbeszéd a készülékekkel (interaktív kommunikáció)
A várakozások szerint az év folyamán várható első nagyobb horderejű változás nem feltétlenül a kommunikáció módjában következik be, sokkal inkább a közönségében. Miután a mesterséges intelligencia (AI) folyamatosan fejlődik, az eszközeinkkel való interakció egyre inkább hasonlít majd egy párbeszédre, ugyanis a gépek is képesek lesznek arra, hogy reagáljanak a felhasználók kéréseire és igényeire.
Egyszerűbb C2B (felhasználó és gyártó közötti) kommunikáció
Egészen napjainkig az Internet of Things inkább a technológiai óriások és multinacionális vállalatok játszótere volt, de annak köszönhetően, hogy az innováció már a kisebb cégekhez is kezd „leszivárogni”, a felhasználók és a vállalkozások közti kapcsolat szintén radikálisan megváltozhat.
Azonnali interakció
Miután a Dolgok Internetéhez csatlakozó készülékek a nap során folyamatosan küldik az általuk összegyűjtött adatokat a hálózatnak, a spontán és azonnali reakció lehetősége is ugrásszerűen megnövekszik. Erre egyik példa, amikor az étterem a vacsora után máris közzéteszi a vendégeiktől származó élménybeszámolókat, hogy ezáltal még több potenciális ügyfelet nyerjenek meg maguknak.
Biztonságos adatmegosztás
Tekintettel arra, hogy a mindennapok során használt IoT-alapú eszközök száma rohamléptekben bővül, a gyártó cégeknek továbbra is a prioritások között kell számon tartaniuk a biztonság kérdését. A Gartner piackutató azt jósolja, hogy 2020-ra az internetes támadások mintegy negyede a Dolgok Internetéhez csatlakozó gépeket veszi majd célba, tehát a fejlesztőknek be kell bizonyítaniuk, hogy termékeik megfelelően védettek a kiberbűnözőkkel szemben.
Időmegtakarítás
Az Internet of Things elsődleges célja, hogy minél több területen javítsa a hatékonyságot. Az ügyfelek számára ez azt jelenti, hogy könnyen és gyorsabban vásárolhatnak, vagy még több technológiai segítséget kapnak a hétköznapi tevékenységek során. A vállalatok az okosmegoldások által pedig költséghatékonyabbá válhatnak és időt spórolhatnak meg, például azáltal, hogy gyorsabban felismerik a fogyasztói igényeket, és rugalmasabban reagálnak azokra.
Forrás: IoT Now