Ki segíthet az IoT-projektekben?

Ki segíthet az IoT-projektekben?

Ki segíthet az IoT-projektekben?

gyártás

2 perc

A negyedik ipari forradalom miatt kialakult versenyben sok cégvezetőben felmerül, hogy a piaci pozíció megszerzése nemcsak saját teljesítményükön múlik, hanem számos izgalmas fejlesztést csak az arra szakosodott cégek segítségével lehet bevezetni.

Az IoT-fejlesztések egészének vagy egy részének kiszervezése jelentős piaci előnyökkel és az ennek következtében realizálódó magasabb profittal járhat, választási lehetőségből pedig tengernyi akad. A Techavio kutatása szerint 2019-re 27%-kal nő majd a mérnöki területen a kiszervezett munkák mennyisége. De hogyan is lehet a felmerülő lehetőségek közül tapasztalat nélkül választani?

Digitalizáció: itt tartanak a hazai vállalatok

Miközben a fejlesztőcégek közötti különbségek igen nagyok lehetnek, a róluk megtalálható információk alapján gyakori, hogy mégis hasonló profilú társaságoknak tűnnek. Fontos tisztázni például, hogy a szakemberek korábbi tapasztalati relevánsak-e a kiszervezni kívánt projekt szempontjából. 

Nehezítő tényező lehet, hogyha a partnercég még nem fejlesztett pontosan olyan terméket vagy szolgáltatást, mint amilyen a megbízónak kellene, főképp, ha azt kifejezetten úttörőnek szánják a kialakult piacon. Mindenesetre egy kompetens vállalkozás, amely kreatív, szakmailag kiváló alkalmazottakkal dolgozik és hasonló technológiával már tervezett a kategóriába tartozó eszközöket, valószínűleg jobb választásnak bizonyul majd, mintha házon belül oldanák meg vagy egy teljesen más referenciákkal rendelkező fejlesztőcéget választanának.

A referenciák ellenőrzése szintén ajánlott a döntést megelőzően. A legjobb mérvadó mindig az elégedett, visszatérő ügyfél, aki nemcsak egy projekt erejéig választja az adott csapatot, hanem újra és újra megbízza az általa megfelelőnek ítélt szakembereket. Mivel az, hogy a megbízott társaság mennyi projektet tud vállalni egyszerre, számos tényezőtől függhet, így természetesen ebben az esetben nem kell 100%-ra tenni a lécet, elég, ha az ügyfelek 50%-a visszatérőnek számít. 

A legfontosabb kérdés a fentiek mellett, hogy vajon a kiválasztott vállalkozás valóban értéket képvisel, vagy egyszerűen csak megrendelésre gyárt termékeket. Az együttműködés akkor lesz a leginkább sikeres, ha a társaság a megbízó vállalat kiterjesztéseként működik, a specialisták a termékfejlesztés minden egyes lépésénél megtalálják a módját a különböző értékek hozzáadásának, például a tervezés, a fejlesztés, a gyártás és a piacra dobás szakaszában.

Forrás: ReadWrite