A svájci óragyártók támadást intéznek az Apple ellen

A svájci óragyártók támadást intéznek az Apple ellen

A svájci óragyártók támadást intéznek az Apple ellen

gyártás

2 perc

Svájcban június 26-án kerül forgalomba az Apple okosórája, ezért a patinás helyi óragyártók már most egymást túllicitálva igyekeznek intelligens funkciókkal ellátni legújabb modelljeiket, hogy konkurenciát támasszanak az „almás” vállalat kiegészítőjének.

A svájci óraboltok a következő néhány hét során feltöltik a készleteiket a különböző gyártók okosóráival. Az olyan patinás óramárkáknak, mint a Rolexnek vagy a Patek Philippe-nek otthont adó Svájc ugyanis így próbál meg konkurenciát teremteni az Apple április végén forgalomba került csatlakoztatott időmérőjének. Az almás logójú vállalat kiegészítője a tervek szerint június 26-án lesz először megvásárolható az országban, emiatt a svájci óragyártók már most egymást túllicitálva igyekeznek speciális funkciókkal ellátni a termékeiket.

Az okosórák piacának koronázatlan királyai >>Elmar Mock, a Swatch egyik feltalálója márciusban úgy nyilatkozott, hogy a kaliforniai vállalat készüléke „jégkorszakot” idézhet elő a svájci piacon. Más szakértők azonban sokkal kevésbé borúlátóak, és úgy vélik, még jó sok időbe beletelhet, míg a technológiai cégek valódi fenyegetést jelentek majd.

„A svájci gyártók 50 százalékban a kínai fogyasztóktól függenek, akiknek a 70 százaléka viszont semmi pénzért nem mondana le a svájci gyártmányú órákról” – emelte ki az Exane BNP Paribas elemzője. Luca Solca szerint a korszerűen felszerelt, innovatív funkciókkal és alkatrészekkel ellátott órákat inkább a jövő generációi viselik majd. A szakértő ugyanakkor elismerte, hogy az Apple fejlesztése fokozza a nyomást a tradicionális gyártókon.

A Montblanc nemrég kiadott közleményében egy olyan elektronikus eszköz piacra dobását jelentette be, amely képessé teszi az időmérőket, hogy e-maileket fogadjanak, valamint zenelistákat játsszanak le. A készülék – amelyet az órák szíjához kell rögzíteni – a tervek szerint a hónap végén kerül forgalomba.

A Frédérique Constant okosóráját ettől a héttől kezdve lehet megvásárolni a svájci és amerikai üzletekben.

Közben a Mondaine első intelligens Helvetica modelljét július közepétől lehet majd az interneten keresztül előrendelni, és négy további modell kerül forgalomba októbertől André Bernheim vezérigazgató elmondása szerint.

Svájci modellek

Az 1881-ben alapított Movado Group arra készül, hogy a karácsonyi vásárlási szezon előtt fog megjelenni legújabb okos viselhető kiegészítőjével – mondta az elemzőknek és szakértőknek Efraim Grinberg vezérigazgató egy május végén tartott konferenciabeszélgetésen.

A Swatch tervei szerint július vagy augusztus folyamán rántják le a leplet intelligens időmérőjükről, amelynek segítségével a felhasználók mobil fizetéseket bonyolíthatnak le. A patinás francia LVMH pedig azt tervezi, hogy év végéig bevezeti Tag Heuer okosóráját, amelyet a vásárlók 1400 dolláros – vagyis csaknem 400 ezer forintos – áron szerezhetnek be.  

Az Apple Watch sikerétől függ az okosóra piac >>A Montblanc korábban említett készülékét a vállalat TimeWalker névre keresztelt modelljeinek szíjára lehet majd rögzíteni, és viselőjük a fitneszkiegészítőkhöz hasonlóan akár a fizikai aktivitását is nyomon tudja követni a nap folyamán. A Financière Richemont elnöke, Johann Rupert elmondta: valószínűleg az órák szíjára csíptethető elektronikus készülékkel fognak megjelenni, és nem magukat az időmérőket teszik intelligensebbé, hogy az órák ne váljanak hamar divatjamúlttá. A Richemont tulajdonában lévő IWC szintén arra készül, hogy innovatív funkciókkal ellátott, óraszíjra rögzíthető kiegészítő készülékkel jár a fogyasztók kedvében.

Forrás: Bloomberg