Robotok az egészségbiztosításban

Robotok az egészségbiztosításban

Robotok az egészségbiztosításban

egészség

1 perc

A svájci Zurich Insurance mesterséges intelligenciával és gépi tanulással ellátott robotok segítségével méri fel a személyi balesetbiztosításhoz köthető kárigényeket.

A biztosító szerint 40 000 munkaórát spóroltak a követelések feldolgozási idejének egy óráról mindössze 5 másodperce csökkentésével. Tom de Swaan, a társaság elnöke szerint mindenképpen keresik a további lehetőségeit a mesterséges intelligencia alkalmazásának, lehetőség szerint minél több biztosítási formára való kiterjesztésének – számolt be az újításról a Biztosítási Szemle.

Egyre többször próbálnak a nagy biztosítócégek is a mesterséges intelligencia segítségével spórolni: mi is beszámoltunk korábban a japán Fukokuról, ahol a cég 34 alkalmazottját cserélték egyetlen robotra, ezzel összességében akár évi 140 millió jent (mintegy 350 millió forintot) takaríthatnak meg.

A Reuters értesülései alapján ráadásul minden egyes feldolgozott követeléssel növekszik a rendszer pontossága, hiszen a gépi tanulást lehetővé tévő algoritmusok így válnak egyre „okosabbá”. Tom de Swaan azt is hozzátette, nem aggódik amiatt, hogy nagy technológiai cégek a biztosítótársaságok babérjaira törnének, hiszen biztosításokat árulni nagy felelősség. Ezt a kockázatot pedig legtöbbször nem merik vállalni a korábban csak fejlesztéssel foglalkozó vállalatok. A cégvezető ugyanakkor nem zárja ki az együttműködést az olyan óriásokkal, mint például a Google, az IBM vagy az Apple.