Sikeresen zárult a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása

Kapcsolódó cikkek

Sikeresen zárult a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása

Elsöprő sikerrel zárult az OncoVR és a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása

egészség

3 perc

A „VR-rel a Falakon át – A VR Mindenkié” elnevezésű jótékonysági bajnokságon iskoláskorú, köztük tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek mérték össze ügyességüket vállalkozó kedvű felnőttekkel, köztük hírességekkel. A bajnokság szakmai és technikai hátterét a Vodafone Magyarország Alapítvány és az OncoVR program biztosította.

Déméter ház, Tűzoltó utcai II. Számú Gyermekgyógyászati Klinika, Máltai Szeretetszolgálat, Zuglói Családok Átmeneti Otthona, Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola – a VR-bajnokság során a többi között ezeknek az intézményeknek biztosított virtuálisvalóság-szemüveget az OncoVR program, melynek alapítója dr. Erdős Sándor.

A fiatal orvos az OncoVR projektjével 2019-ben a Vodafone Digitális Díj egyik nyertese volt, 2020-ban pedig a Vodafone Alapítvány digitális kórházi angyalaként fejleszti tovább projektjét.

Az OncoVR program központjában egy virtuális valóságra épülő kalandjáték áll, melyet kifejezetten tartósan kórházi ápolásra szoruló, főként daganatos gyerekek számára fejlesztett az ötletgazda a vele szoros együttműködésben dolgozó szakorvosok közreműködésével.

A játék eredeti célja, hogy – a kezelései során jelentkező szorongás csökkentésével és a virtuális valóság segítségével – a beteg gyerekek pszichés megküzdését segítse, azonban a játék bárki számára izgalmas kihívást jelenthet.

Az elmúlt hónapban lezajlott a „VR-rel a Falakon át – A VR Mindenkié” elnevezésű jótékonysági bajnokság célja az volt, hogy minél szélesebb körben ismertté tegye ezt a programot, és hogy minél több felnőtt és gyermek számára láthatóvá váljon, hogy a digitalizációt milyen sokféleképpen lehet a társadalom szolgálatába állítani.

Az egy hónapos kihívás során a játékot a többi között a Vodafone Alapítvány „Falakon Át” elnevezésű programjában részt vevő egészségügyi és szociális intézményekben, valamint a Digitális Iskola Program egyik partneriskolájában is kipróbálhatták a gyerekek.

„Elképesztő érzés volt eljutni új intézményekbe, és látni azt, hogy az általunk fejlesztett VR-játék a kórház falait is képes áttörni. Külön öröm számomra, hogy ezt a pozitív hatást a mostani rendkívül nehéz időszakban tudtuk elérni. A Mórahalmi Molnár Ferenc Általános Iskolában arra is lehetőségem volt, hogy robotika szakkörös diákokkal beszélgethessek arról, hogy miként lehet a technológiát nemes célok szolgálatába állítani. Ez csak az első lépés volt, ugyanis a jövőben szeretnénk még több iskola felé nyitni. Olyan szemléletformáló előadásokat szeretnénk tartani a diákoknak, amelyek segíthetik őket abban, hogy egy jobb világot teremtsenek a tudomány és a technológia segítségével” – összegezte az OncoVR alapítója és a Vodafone digitális kórházi angyala.

Dr. Erdős Sándor jövőbeni tervei közt szerepel az is, hogy a programot olyan intézményekbe is eljuttassa, ahol szociálisan vagy egészségügyileg nehéz helyzetben lévő gyermekek tartózkodnak, hiszen, mint vallja, a virtuális valóság mindenkié.

A bajnokság a gyermekek győzelmével zárult

A gyerekek által kihívott felnőtt csapatot a legismertebb hazai tech újságírók, a Vodafone munkatársai és az OncoVR támogatói mellett népszerű influencerek is erősítették. Kovács Zsolt YouTuber, Járai Márk, a Halott Pénz zenekar gitárosa és énekese, valamint Zsiros László Róbert tudománykommunikációs szakember szintén a felnőtt csapat számára gyűjtötték a virtuális pontokat.

„Ha van egy kis szabadidőm, azt általában videójátékozással töltöm, van saját VR-szemüvegem is. Ezek nekem sokat segítenek abban, hogy akár csak egy átlag hétköznapon kikapcsolódjak és kicsit kizökkenjek a mindennapi valóságból. Éppen ezért biztos vagyok abban, hogy egy gyerek számára, aki sok időt tölt kórházban, ahol nem lehet a barátaival, egy ilyen eszköz mindenképp nagy segítség lehet abban, hogy a kezelésekkel járó stresszt és szorongást csökkentse. A VR-terápia egyre elterjedtebb és elfogadottabb a világon, így nagyon örülök, hogy Magyarországon testközelből találkozhattam egy ilyen kezdeményezéssel” – mondta a képen látható Járai Márk.

„Jó érzéssel tölt el, hogy egy ilyen nemes célt szolgáló kezdeményezéshez csatlakozhattam, és mindeközben még jól is szórakoztam az izgalmas játék során. Az OncoVR program nagyszerű példája a Vodafone Alapítvány azon missziójának, miszerint a technológiát nemes célok szolgálatába állítsuk, annak érdekében, hogy az a társadalom minél szélesebb rétegének nyújtson segítséget” – emelte Budai J. Gergő, a Vodafone Alapítvány kurátora, a Vodafone Magyarország igazgatóságának alelnöke.

A kezdeményezés kiegészült egy adománygyűjtő akcióval is, amely egészen december 20-ig elérhető ezen az oldalon. A befolyt támogatások az OncoVR hátterét is biztosító Technológiával az Egészségért Alapítvány munkáját segítik.

A szervezet egyik legfőbb célja az OncoVR videójáték továbbfejlesztése, hogy az még hatékonyabban támogathassa a daganatos gyermekek pszichés megküzdését, és még több gyermekhez juthasson el.