Egy izraeli szupermarketlánc intelligens bevásárlókocsikkal váltaná ki a kasszákat.
A személyre szabott értékesítés és a nagyobb vásárlói élmény terén számtalan innovatív lehetőséget tartogat az okos kereskedelem.
Személyzet nélküli, automatizált üzlet nyitotta meg kapuit Tokióban.
A retail szektor is nagy változások előtt áll.
A tárgyak internete, a gépek közötti kommunikáció és a robotika a kereskedelmet is átformálja.
A JD mesterséges intelligenciával felszerelt mini járművei akár öt kilométeres távolságra is eljutnak.
Nézzünk 5+1 tippet, hogy milyen módszereket lehet „bevetni” a vásárlói élmény és a forgalom növelése érdekében.
Néhány hete Seattle-ben nyitotta meg az online kereskedőóriás a futurisztikus technológiákkal felszerelt Amazon Go üzletét, ahol bevásárlókosárra és pénztárgépre sincs szükség.
Vajon hogyan fogunk vásárolgatni a jövőben? A boltok polcain lévő termékek fölött lebegő adathalmazok alapján választunk majd, vagy ki sem mozdulunk, és VR-szemüvegek segítségével látogatunk el New York nagyáruházaiba?
A Panasonic új fejlesztésével nincs szükség a vonalkódok leolvasására, elég csak bedobálni a kosárba a kívánt termékeket.
Az Oxfordi Egyetem projektjének keretein belül olyan önvezető járművet tesztelnek, mely a kisebb bevásárlásokat magától a megrendelő ajtajához viszi, majd okostelefonon értesít, ha ideje átvenni a csomagot.
Az amerikai Chambersburg egyik patikájában már okostelefonon is könnyen, gyorsan megtekinthető a betegtájékoztató, de a vásárló a felhasználási javaslatokon túl akár véleményeket és kutatásokat is olvashat.
Az internetes vásárlás korában a fogyasztók az esetek többségében nem szeretnek boltokba járni – ha csak azok nem nyújtanak valami igazán különlegeset.
10-ből nyolcan választanák az Amazon Go-t a hagyományos üzletekkel szemben egy amerikai felmérés szerint. Az okosboltban készpénz és bankkártya nélkül lehet vásárolni.
Mindinkább elmosódik a hagyományos és az online vásárlói platformok közötti határ.
Tízből egy fogyasztó már legalább egyszer használta okostelefonját a pénztárnál való fizetés lebonyolításához, vagy pedig rendszeresen él ezzel az innovatív lehetőséggel.
Manapság már néhány gombnyomással rendelhetünk magunknak pizzát vagy taxit.
Az internetes kiskereskedelmi óriáscég új boltjában csak belépéskor kell aktiválni a telefont egy érzékelő előtt, utána amint levette a vevő a polcról az árut, távozhat sorban állás és fizetés nélkül – a számla pedig interneten érkezik....
A nagyszabású adatgyűjtés és elemzés sokat segíthet a kereskedőknek vásárlóik kiismerésében, ugyanakkor arra is kiemelten figyelniük kell, hogy a magánélet védelmét is szem előtt tartsák.
Amennyiben kérdései vannak, vagy egy konkrét problémára keres megoldást, a Vodafone IoT-szakértői rendelkezésére állnak. Lépjen velük kapcsolatba!