Guruló robotok végzik a házhozszállítást Kínában

Guruló robotok végzik a házhozszállítást Kínában

Guruló robotok végzik a házhozszállítást Kínában

kereskedelem

2 perc

A JD Kína második legnagyobb e-kereskedelmi cégeként tavaly novemberben mutatta be a mesterséges intelligenciával (AI) és arcfelismerő funkcióval felszerelt mini járműveit. A robotfurgon akár öt kilométeres távolságra is kiszállítja a megvásárolt árut.

Az önvezető robotok segítségével a cég könnyebben áthidalja a növekvő munkaerőhiány és az ország logisztikai iparágában bekövetkezett bérnövekedés okozta problémákat.  

A JD-nek Kína délkeleti részén, Hunan tartományban elhelyezkedő logisztikai központja november végén egy 20 gépből álló „flottával” kezdett. A négykerekű, kisebbfajta golfkocsi méretű szállítójárműveket a mesterséges intelligencia (artificial intelligence) mellett kamerákkal és szenzorokkal is ellátták.

A guruló csomagszállítók 20 kilométeres óránkénti végsebesség mellett képesek kikerülni az eléjük kerülő akadályokat, elkerülik a dugókat és állítólag betartják a közlekedési táblák jelzéseit.

Minden egyes automata 22 rekesszel rendelkezik, a vásárló a sajátját jelszóval vagy arcfelismerés segítségével nyithatja ki. Ha a vevő egy meghatározott időn belül nem veszi ki a rekeszből az árut, a jármű továbbhalad a következő címre, az adott kiszállítást pedig átütemezi a rendszer. A Csangsa városában lévő bázis naponta 2000 csomagot képes kezelni. A kiszállításokat számítógépes rendszeren keresztül, valós időben monitorozzák.

Mindent visz az automatizáció

A vállalat az automata raktárak mellett más, emberi munkaerőt nem igénylő megoldások fejlesztésén is dolgozik. Tavaly szeptemberben indult el bizonyos friss áruk esetében a drónokkal való kiszállítás is.

Más társaságok, így a nagy rivális Alibaba-csoport sem akar lemaradni az automatizáció terén. Az óriáscég legalább 100 milliárd jüant szán logisztikai működésének fejlesztésére, leányvállalata, a Cainiao pedig felgyorsította automata raktárainak és AI-robotjainak fejlesztését.

A csúcsidőszakok az árakra is hatással vannak: a csomagküldéssel foglalkozó szolgáltatók a karácsonyi időszakban például magasabb futárdíjakat számoltak fel. Ennek a vásárlók számára negatív tendenciának is köszönhetően bérelt helyük lehet a robotoknak a kiszállítás területén is.

Forrás: