Önnek mennyit érnek az adatai?

Önnek mennyit érnek az adatai?

Önnek mennyit érnek az adatai?

biztonság

3 perc

Egy nemzetközi kutatás szerint a megkérdezettek nyolcvan százaléka tartja kétségesnek a személyes adataik védelmét, amikor okoseszközöket használ. A cégek úgy fordíthatják meg a folyamatot, ha rákapcsolnak az adatbiztonságra, illetve megfelelő árat fizetnek a felhasználóknak a begyűjtött információkért.

A fogyasztók nagy többsége nem hajlandó megváltoztatni a magánszféra megőrzéséért a szokásait a Dolgok internetének (IoT) korában, hiába egyre égetőbb a kérdés – derül ki a Trend Micro kutatása alapján, amelyben több mint 1900 főt kérdeztek meg 18 országból.

Készüljön: jön az adatcunamiA vásárlók 44 százaléka hiszi, hogy az IoT előnyei – a hordható eszközök kapcsolata – túlszárnyalják a magánélet védelmével kapcsolatos problémákat. 80 százalékuk viszont nagyon aggódik a személyes adatok biztonsága miatt, 74 százalékuk pedig a közösségi médián félti ugyanezen adatokat.

Viszont sokkal kevesebben (alig többen, mint a megkérdezettek fele) aggódnak általában a magánéletüket fenyegető veszélyek miatt. „A kutatás eredményei alapján úgy gondolom, hogy a felhasználók egy része azért kételkedik kevésbé, mert úgy érzik, elvesztették a fonalat: nem tudják már irányítani a biztonsági és magánbeállításokat. De olyan eredményeket is kaptunk, amelyek arra utalnak, hogy az embereket egyre kevésbé érdeklik a saját adataik”– összegezte a Trend Micro adatbiztonsági szakértője.

Christopher Budd hozzátette: amikor egy kutatásban a megkérdezettek 75 százaléka azt mondja, hogy alig van vagy egyáltalán nincs ráhatása a személyes adataira, és 47 százalék válaszol úgy, hogy egyre több a kétségük ezzel kapcsolatban, akkor az azt jelzi, hogy a félelmek megvannak, de az emberek tehetetlenül tárják szét a kezük.

Érték a fogyasztónak és a cégeknek is

A felmérés arra is rámutatott, hogy a válaszadók többsége (61 százalék) megérti, hogy a személyes adat segítheti a vállalkozásokat az értékesítésben.

„Azok a társaságok, amelyek arra törekednek, hogy visszaadják a fogyasztóiknak a saját adataik feletti irányítást, kiemelkednek a Dolgok Internete rendszerében. Az emberek számára egyértelmű, hogy az adataik értéket jelentenek, és hajlandóak ezeket önként odaadni, ha megfelelő az ár, és megbízható a vállalat. Ha ezt ötvözzük azzal, hogy felhasználók általában nem tudják, hogyan védhetnék meg a hozzájuk tartozó információkat, akkor óriási piaci rést találunk az olyan cégek számára, amelyek hajlandóak megfordítani az erről szóló dialógust és azt egy megbízhatóbb irányba terelni” – fejtette ki a szakértő.

Szerinte a fogyasztók hajlandóak részt venni az információk értékesítésében, de szeretnék azt is tudni, hogyan irányíthatják és hogyan használják majd fel azokat a későbbiekben.

A kutatásban résztvevők 56 százaléka minden további nélkül továbbadja az adatait, ha kompenzálják – a válaszok átlagai alapján 76 dollárt ér egy jelszó és 60-at az egészségügyi információ.

Még több lehet a szivárogtatás

„A személyes adatok kérdése a közeljövőben kellemetlen meglepetések sorozata lehet a nagy mennyiségben összegyűjtött információk (big data) feldolgozásával és felhasználásával kapcsolatban. Fel kell készülnünk ezen kívül az adatszivárogtatásokra is: ki kell bővítenünk a párbeszédet az IoT által gyűjtött információkról. Már most tapasztalhatjuk, hogy a gazdasági adatlopásokról átterelődött a hangsúly a személyes adatokra. Számítanunk kell arra, hogy ez a folyamat folytatódik és betör az okoseszközök piacára is – emelte ki Christopher Budd az eweek.com cikkében.