A játékok internete

A játékok internete

A játékok internete

biztonság

1 perc

Hogyan lehet olyan intelligens játékokat tervezni, amelyek képesek a világhálóra csatlakozni? Hogyan biztosító az okosjátékok és a felhasználók biztonsága?

A nyílt forráskódú rendszerek létrehozásával és népszerűsítésével foglalkozó Canonical nemrégiben felhívást tett közzé, amely arra buzdította a játékgyártókat, hogy készítsenek olyan eszközöket, amelyek a szórakozás mellett az internetre is csatlakoznak. 

Végtelenül bővíthető

Az alap elképzelés az, hogy minden új csatlakoztatott játék rendelkezne saját applikációkkal, akár saját alkalmazásbolttal is. A fejlesztések többféleképpen interaktívak lennének – például a beszédre és mozgásra reagálnának.

Játékos robot a kórházban

A plüssmacival nemcsak aludni lehetne, hanem akár betanítható lenne egyszerű szövegalapú játékokra: barkochbázni, esetleg kő-papír-ollózni is tudna, sőt, néhány alkalmazás letöltése után akár szórakoztató vicceket is mesélhetne a gyerekeknek. Ez persze mind szép és jó, és szinte biztosak lehetünk abban, hogy a nem digitális játékok jövője valóban ez, viszont fontos elgondolkozni a biztonságtechnikai háttéren is.

Biztonsági rések a gyerekszobán

Minden egyes játék, amely az internetre csatlakozik, fontos veszélyforrás is, hiszen ha nincsen megfelelően frissítve a biztonsági szoftverük (vagy esetleg sosem rendelkeztek ilyennel), akkor a mikrofon vagy a kamera által rögzített adatokhoz bárki hozzáférhet.

A Canonical ezért javasolja a nyílt forráskódú rendszerek használatát, mint például a szabadon hozzáférhető Snappy Ubuntu Core operációs rendszert. Ez a program automatikusan feltételezi az alkalmazásokról, hogy veszélyesek lehetnek a rendszer vagy a többi applikáció számára, ezért sokkal proaktívabb védelmet nyújthat – írta a Technewsworld.com.