Mesterséges intelligencia segíti a kormányhivatalok munkáját

Kapcsolódó cikkek

Mesterséges intelligencia segíti a kormányhivatalok munkáját

Mesterséges intelligencia segíti a kormányhivatalok munkáját

big data

2 perc

Gyorsabb, önkiszolgáló és automatizált ügyintézés az uniós támogatásból megvalósuló fejlesztés célja.

Megvalósítási szakaszba lépett a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) elnevezésű, Európai Unió által finanszírozott projekt – jelentették be közösen a konzorciumtagok. A projekt célja 400 db érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása.

„A KIOSK eszköz hidat képez a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között, hiszen sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 0-24 órában, országszerte több száz helyszínen” – jelentette ki Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.

A projektkonzorcium továbbá a mesterséges intelligencia (MI) technológiával továbbfejleszti a KIOSK eszközök elektronikus támogató környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva bizonyos ügytípusokat.

„Ez a fejlesztés óriási mérföldkő az ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztési stratégiánkban. A KIOSK rendszerrel ellátott kormányablakaink tökéletes komplementer szolgáltatásként illeszkednek az egyre bővülő, távolról intézhető, online- és személyes ügyintézési szolgáltatások közé. Terveink szerint 2022 végére a rendszer az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában válik elérhetővé, használata pedig olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata” – mondta a csütörtökön tartott sajtóeseményen Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára.

A fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósítja meg a konzorciumvezető Belügyminisztérium, és a projektben részt vevő konzorciumi partnerek: Budapest Főváros Kormányhivatala, IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. A projekt tervezett befejezése: 2022. december.