A mesterséges intelligencia fokozatosan behálózza a cégeket
A mesterséges intelligencia fokozatosan behálózza a cégeket
2019. január 22.
A tavalyi év bizonyos értelemben olyan volt az új technológiák területén, mint a Ninja Warrior tévés sorozat. Az AI (mesterséges intelligencia), az automatizálás, az adatok és a blockchain mint egymással vetélkedő versenyzők próbálták leküzdeni az akadályokat és a kihívásokat.
Ezek a technológiák – akárcsak a tévéműsorban – keményen küzdöttek, és sok mindent elértek, de nem sikerült megszerezniük az első helyet. Kérdés, hogy 2019-ben vajon ki lesz a bajnok? Lehet egyáltalán csak egy nyertes? Az Oracle előrejelzése ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Az AI kulcsfontosságú lesz, de csak akkor, ha a vállalatok megértik, hogy miként alkalmazzák az üzleti berkeken belül. Az Ovum ICT Enterprise Insights felmérése szerint a szervezetek 60 százalékának lesz vállalati szintű AI stratégiája 2019-ben. Az Oracle várakozása szerint sokkal több társaság keresi majd az AI gyakorlati használatának módjait az üzleti folyamataiban, amelyhez az út a saját alkalmazásaik mesterséges intelligenciával való bővítésén keresztül vezet.
A cégeknek komoly kihívást jelent az adatok intelligens felhasználása és alkalmazása, hogy megfelelő információval lássák el a munkafolyamatokat, és megfelelő betekintést kapjanak a gyorsabb, hatékonyabb és rugalmasabb munkavégzéshez. Ezzel a gépi intelligencia nemcsak közelebb kerül a tömegekhez, de egyben azt is jelenti, hogy végül beépül az infrastruktúrába, és minden üzleti rendszerben jelen lesz.
Ennek eredményeként már jól látható, hogyan változnak az alkalmazások. A hagyományos back office alkalmazások elavulttá válnak, ezeket innovatív front-endekkel és agresszív kereskedelmi automatizálással újítják meg. Vagyis: az átalakulás egyre szélesebb körű lesz.
A termelékenység megduplázása
A mesterséges intelligencia elfogadásának egyik kulcsfontosságú üzleti mozgatórugója a hatalmas lehetőség az emberi termelékenység és az üzleti hatékonyság növelésére. Egy nemzetközi felmérés szerint a döntéshozók 42%-a az AI-technológia használatával javítaná szervezete hatékonyságát. A kognitív AI képességek folyamatos javulásával ezek az eredmények is egyre jobbak lesznek.
Már láthatunk olyan ügyfeleket, mint a spanyol RCD Espanyol labdarúgó klub, amely az AI segítségével 20%-kal növelte a pénzügyi csoport termelékenységét – olyan döntések meghozatalával, amelyek esetében nem volt szükség emberi beavatkozásra.
Az Oracle szerint 2025-ig az AI és a kiterjesztett élmények által biztosított termelékenység-növekedés akár 50 százalékos is lehet a mai eredményekhez képest, ami valódi átalakulást jelent.
A cikk folytatásában az automatizálásról és a blokklánc technológiáról lesz szó.