Vészjelzés: egymást figyelmeztethetnék az autók az utakon

Vészjelzés: egymást figyelmeztethetnék az autók az utakon

Vészjelzés: egymást figyelmeztethetnék az autók az utakon

autó

1 perc

Egyes Volvókba olyan járművek közötti kommunikációs technológiát szerelnének be, melynek segítségével előre figyelmeztethetnék egymást a forgalmi fennakadásokról vagy az esetleges úthibákról.

A svéd autógyártó a technológiát a legújabb, 90-es széria modelljeibe építi bele, és az európai vásárlók számára még év vége előtt elérhető lesz. A megoldást a szintén svéd Ericssonnal közösen fejlesztették ki, amely mindezek mellett a felhőalapú szolgáltatás hátteréért is felel.

A veszélyeket bonyolult szenzorok együttműködésével érzékelik: a rendszer nem magát az úttestet figyeli, hanem a vezető viselkedését. A vészvillogó bekapcsolásából, a hirtelen fékezésből, a kormány elrántásából, illetve a kerék tapadásproblémáiból könnyen lehet nemcsak az akadály tényére, hanem annak mibenlétére is következtetni.

Fontos azonban megjegyezni, hogy ez a balesetmegelőzést szolgáló kommunikáció nem közvetlenül a járművek között történik. Ez egyfelől nem is mindig működhetne a nagy távolságok miatt, másfelől az adatok kiértékelése szempontjából is hatékonyabb, ha minden autó egy központi felhőbe tölti fel a szenzoroktól begyűjtött adatokat, amelyeket elemezve könnyen ki lehet deríteni, ha egyes útszakaszokon valamilyen akadály vagy fennakadás áll fenn.

Nem ez az első ilyen típusú szolgáltatás: a Toyota és a Mercedes-Benz is hasonló megoldást fejlesztett ki, a német vállalat már a legújabb E-modellekbe be is építette a szükséges hardverelemeket, így ez már Kínában, az Egyesült Államokban és Európa legtöbb országában elérhető.

A Mercedes-szel és a Volvóval szemben a Toyota viszont más irányból közelíti meg a problémát, ugyanis a fejlesztésük alapján valóban maguk az autók kommunikálnak egymással, és értesítik egymást közlekedési lámpákról vagy egyéb útakadályokról, mindez a 760MHz-es frekvencián történik.

Forrás: The Verge